Parca22 11 Postad 5 Juni , 2014 Hej! Jag har båt i Vänern, och köpte förra säsongen en Raymarine A50D, med förinstallerade "Grundkort". Planen har hela tiden varit att uppdatera plottern med t.ex. Navionics Gold, men nu när det är köpedags funderar jag över vad det egentligen är jag får för pengarna... Vad är det egentligen som skiljer grundkorten från tilläggskorten, som trots allt kostar mig ett antal extra tusenlappar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
condmaster 15 Postad 5 Juni , 2014 Hej! Det är mer information i gold/platinumkorten, se länk: http://www.navionics.com/en/news/new-navionics-silver-upgrade-path Sen om det är värt pengarna är ju subjektivt.. MVH Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Parca22 11 Postad 7 Juni , 2014 Tack för länken! Visst är det subjektivt och kan alltid relateras till annat, men webkartorna hjälpte mig att förstå varför jag gick på ett grund som inte fanns på papperskortet... Eller ja, förstå och förstå - när jag fick kliva överbord och lyfta av båten från grunder så förstod jag ju Mer fundersam är jag över att stenen fanns på Gold, men inte på papperskortet som nämnts och inte heller på mitt "Grundkort" i plottern... Det blir ett köp. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser