Gå till innehåll
måndag 25 november 2024
Pacific25

B20 Hur ska sötvattenkylning kopplas?

Rekommendera Poster

Hej.

Jag har problem med att det rinner över i mitt expansionskärl. Det kokar inte utan rinner bara över. Termostaten öppnar som den ska vid 79 grader. Ska prova att byta expansionskärl, tänkte om det kan vara en läcka där. Har också pratat med verkstäder och dem har nämnt att det kan vara felkopplat. Jag skulle gärna vilja ha en bild eller nåt så jag ser slangarna från expansionskärlet till vattenpumpen osv. Toppen är nyrenoverad och det finns varken oboy eller avgaser nånstans.

Har sökt runt på nätet men hittar inget om hur slangar ska vara dragna.

Hoppas nån vet här =)

MVH

Tommy

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej.

Jag har problem med att det rinner över i mitt expansionskärl. Det kokar inte utan rinner bara över. Termostaten öppnar som den ska vid 79 grader. Ska prova att byta expansionskärl, tänkte om det kan vara en läcka där. Har också pratat med verkstäder och dem har nämnt att det kan vara felkopplat. Jag skulle gärna vilja ha en bild eller nåt så jag ser slangarna från expansionskärlet till vattenpumpen osv. Toppen är nyrenoverad och det finns varken oboy eller avgaser nånstans.

Har sökt runt på nätet men hittar inget om hur slangar ska vara dragna.

Hoppas nån vet här =)

MVH

Tommy

Om det är en Martec färskvattenkylning har du monteringsanvisning här. Skulle väl kunna tänka mig att det ska kopplas på samma sätt oavsett fabrikat.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...