Siljoe 0 Postad 2 Juni , 2014 Jag är på jakt efter ett topplock till en Vetus P4.25. Det är en konverterad Peugeot med motorkod XD3P. Är det någon som vet i vilka bilmodeller den suttit i. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
s59746 88 Postad 3 Juni , 2014 (redigerade) Den har suttit i bland annat Peugot 504 och Ford Granada om det är 2,3 liters motorn XD2 . Motvarande 2,1 liters motor heter XDP4/90 och är samma som Md21. XDP3 är 2,5 liters motorn som suttit i en del lätta lastbilar och Peugot 505. Indenor har sålde motorer till många märken. Redigerad 3 Juni , 2014 av s59746 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Siljoe 0 Postad 9 Juni , 2014 Hej och tack för ett utförligt svar. Nu har jag hittat en motor till en Peugeot 505 med motorkod XD3T, volymen är 2,5 liter. Motorkoden till min motor är XD3P och volymen är densamma. Tror du att det topplocket passar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
s59746 88 Postad 9 Juni , 2014 Hej och tack för ett utförligt svar. Nu har jag hittat en motor till en Peugeot 505 med motorkod XD3T, volymen är 2,5 liter. Motorkoden till min motor är XD3P och volymen är densamma. Tror du att det topplocket passar? T betyder antagligen Turbo. Antar att du har en sugmotor. Men topplocket behöver inte skilja för det. Bäst är att skaffa bra bilder och jämföra. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser