Gå till innehåll
tisdag 22 april 2025
Flipperskeppare

Jollemotor bortskänkes mot uppfiske

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Igår lyckades jag med bedriften att tappa min jollemotor över bord och eftersom det var svinkallt i vattnet gav jag upp försöken att fiska upp den. Om någon i behov av en motor så är det bara att försöka sig på ett dyk.

Den ligger i Napoleonviken på gissningsvis ca tre-fyra meters djup, precis utanför ett betongfundament. Se bifogad sjökortsbild. Syns inte från ytan.

Motorn gick utmärkt i lördags, den är dessutom fulltankad och tanklocket var åtskruvat. Det är en encylindrig Tohatsu 3,5 hästars tvåtaktare av äldre modell.

post-72029-0-73806400-1401693915_thumb.jpg

Redigerad av Flipperskeppare

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ptja, just köpt ny gummijolle och var i trakterna just igår. Man kanske ska ta en dykexpedition i helgen? :-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lite sent nu när du redan tappat den men efter att själv ha tappat en motor lägger jag nuförtiden alltid en tamp mellan bärhandtaget på motorn och ögla i båten som får hänga "slappt". Då slipper man åtminstone anlita dykare. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lite sent nu när du redan tappat den men efter att själv ha tappat en motor lägger jag nuförtiden alltid en tamp mellan bärhandtaget på motorn och ögla i båten som får hänga "slappt". Då slipper man åtminstone anlita dykare. 

Ny motor på gång, ska ta till mig av detta kloka råd...

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Dök med cyklop... Näää... Hittade inte betongfundamentet heller...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...