Liber 1 Postad 2 Juni , 2014 Jag har på min båt en axeltätning som fylls med olja. Upptäckte av en slump att om man trycker lite på gummibälgen vatten börjar rinna in i båten. Är det normalt eller är det något fel på den? Ska segla rätt långt om två veckor och blev lite orolig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stensino 34 Postad 5 Juni , 2014 Jag har på min båt en axeltätning som fylls med olja. Upptäckte av en slump att om man trycker lite på gummibälgen vatten börjar rinna in i båten. Är det normalt eller är det något fel på den? Ska segla rätt långt om två veckor och blev lite orolig. Axeln är kanske lite sliten. I så fall kan du byta tätning till tätning fylld med fett. De skall klara slitna axlar bättre. I alla fall är det nog ingen fara med din långsegling. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pentax 724 Postad 6 Juni , 2014 en tätning av black jack typ ska släppa vatten om man klämmer på den. Kalle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Vilse 12 Postad 6 Juni , 2014 (redigerade) en tätning av black jack typ ska släppa vatten om man klämmer på den. Kalle Men den typen är väl vattensmord och inte oljesmord? Redigerad 6 Juni , 2014 av Vilse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser