jaww 2 Postad 1 Juni , 2014 Hej. Äntligen sjösatt men problem direkt. När man vrider på nyckeln så kommer det som brukligt en varningston som upphör strax efter att motorn startat men nu går den bara ner i tonläge och fortsättter att tjuta dock lite lägre, tipps på vad det kan vara för fel. Motor: Mercruiser 7.4 Tack för alla tips. //Jörgen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bosse 300 Postad 1 Juni , 2014 Oljetryck och laddning är väl dom 2 första saker du får kolla. /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jaww 2 Postad 2 Juni , 2014 Laddningen är ok. Var sitter oljetrycksgivaren på en sådan maskin, någon som vet. //Jörgen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jaww 2 Postad 3 Juni , 2014 Hej igen. Inget tips var den sitter. //Jörgen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mikaojje 57 Postad 3 Juni , 2014 Vanligtvis ska det ju pipa till oljepumpen har jobbat upp oljetrycket? Vad visar oljetrycksvisarn om den finns? Vad har du för oljetryck? Annars har jag hört att det finns mekaniska oljetrycksensorer man kan koppla direkt för att utesluta en dålig sensor. På min VP har jag 2 sensorer en som visar trycket och en alarmsensor. Alarmsensorn är kass och ger alarm men jag har rätt oljetryck. (Skall byta) /Joakim Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jaww 2 Postad 11 Juli , 2014 Hej igen. Jag har inte haft tid att vara vid båten på ett tag. Oljetrycket är ok, men däremnot märkte jag att en av slangarna blev väldigt varm medan knäna var kalla. Slangen går upp till toppen inte till termostathuset. Söker nya tips på vad det kan vara. //Jörgen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 11 Juli , 2014 Hej igen. Jag har inte haft tid att vara vid båten på ett tag. Oljetrycket är ok, men däremnot märkte jag att en av slangarna blev väldigt varm medan knäna var kalla. Slangen går upp till toppen inte till termostathuset. Söker nya tips på vad det kan vara. //Jörgen Hej, har du upptäckt och letat i GULDGRUVA NR1 ännu? Finns massvis av lätt åtkomliga manualsidor gratis bara för just Mercrusier, bl.a. 42 st riktiga VERKSTADSMANUALER med ofta många hundra sidor vardera. Förmodligen finns nåt matnyttigt även för dig om du letar litet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser