Guldet 0 Postad 30 Maj , 2014 Jag ska köpa min första båt. Har hittat en jättefin Yamarin. Felet var bara att säljaren hade klantat sig när han skulle lägga upp båten på båtvagnen och repat upp gelcoaten så att det svarta under har kommit fram. Skadan är ca 2 cm lång och 1 cm bred och sitter precis vid vattenlinjen. Bör jag avstå från att köpa båten eller är det lätt åtgärdat? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Suckan 1 Postad 30 Maj , 2014 Bild? Spontant: sånt där behöver du inte avstå köp för utan det fixar du lätt med lite gelcoatspackel i rätt färg, som du lägger på och våtslipar. Tar väl max en eftermiddag nu när det är hyfsat varmt i luften. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 494 Postad 30 Maj , 2014 Lägg på spackel jämt och utan överflöd och sätt på en genomskinlig packtejp så kanske du inte ens behöver våtslipa. Köp båten om du vill, den skada du beskriver kommer du själv säkert göra många av. Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Guldet 0 Postad 30 Maj , 2014 Här kommer en bild. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
springer 1 Postad 30 Maj , 2014 Inga problem att laga! Håller med de andra köp båten om det bara är det där lilla. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser