Gå till innehåll
lördag 29 mars 2025
liza2

stannade helt plötsligt

Rekommendera Poster

Hej 

jag är ägare sen någon månad tillbaka till en ryds 615 gtx -00

med en johnson 115 hk tvåtaktare-99

igår när vi var ute så stannande den helt plötsligt inte så roligt när man är precis i hamninloppet 

tur då att det finns så härliga människor inom båtlivet som hjälpte mig in igen  :)

nu till mitt problem jag lyfte motorkåpan och ser då att finns mycket olja i luftrenaren och på slängarna som går dit tar av den och känner in i loppen och där finns olja med 

vad är det för fel tyckte att den luktade mer än vanligt med innan den stannade går inte att starta igen händer inget går bara runt

ny på detta tacksam för all hjälp jag kan få 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Dum fråga kanske, soppa i tanken, olja i oljetanken?vatten i vattenavskiljaren, om så töm både filter och dränera förgasarna på bränsle o testa sen om den startar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

soppa i tanken olja i oljetanken nya filter funderar på om det kan vara något med "pumpen olja slangen där eftersom det är olja på slangarna vid luftrenaren motorn suger ju in i loppen med så det är ju inte konstigt att det är olja där 

tacksam för mer förslag

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Börja med att kolla om det finns gnista på stiften. Funkar? Bra. I så fall är det ett fel på bränsleförsörjningen förmodligen. Kan vara slang som släppt/gått av, bränslematning... bara eliminera en sak i taget.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Börja med att kolla om det finns gnista på stiften. Funkar? Bra. I så fall är det ett fel på bränsleförsörjningen förmodligen. Kan vara slang som släppt/gått av, bränslematning... bara eliminera en sak i taget.

jag fick igång motorn hittade en sprika i en slang men efter et litet tag så stannade den igen får inget tryck i "pumpen " på slangen trycket försvinner efter ett lite tag det finns ett lite vred på "pumpen på motorn sitter också ett munstycke där man sätta tryck på vet inte om detta har någon betydellse var vredet står varför finns det ett munstycke där ? liknar en kägla som har i ett bildäck 

hoppas få fler förslag 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...