liza2 0 Postad 30 Maj , 2014 Hej jag är ägare sen någon månad tillbaka till en ryds 615 gtx -00 med en johnson 115 hk tvåtaktare-99 igår när vi var ute så stannande den helt plötsligt inte så roligt när man är precis i hamninloppet tur då att det finns så härliga människor inom båtlivet som hjälpte mig in igen nu till mitt problem jag lyfte motorkåpan och ser då att finns mycket olja i luftrenaren och på slängarna som går dit tar av den och känner in i loppen och där finns olja med vad är det för fel tyckte att den luktade mer än vanligt med innan den stannade går inte att starta igen händer inget går bara runt ny på detta tacksam för all hjälp jag kan få Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ivan65 110 Postad 30 Maj , 2014 Dum fråga kanske, soppa i tanken, olja i oljetanken?vatten i vattenavskiljaren, om så töm både filter och dränera förgasarna på bränsle o testa sen om den startar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
liza2 0 Postad 31 Maj , 2014 soppa i tanken olja i oljetanken nya filter funderar på om det kan vara något med "pumpen olja slangen där eftersom det är olja på slangarna vid luftrenaren motorn suger ju in i loppen med så det är ju inte konstigt att det är olja där tacksam för mer förslag Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 240 Postad 31 Maj , 2014 Börja med att kolla om det finns gnista på stiften. Funkar? Bra. I så fall är det ett fel på bränsleförsörjningen förmodligen. Kan vara slang som släppt/gått av, bränslematning... bara eliminera en sak i taget. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
liza2 0 Postad 31 Maj , 2014 Börja med att kolla om det finns gnista på stiften. Funkar? Bra. I så fall är det ett fel på bränsleförsörjningen förmodligen. Kan vara slang som släppt/gått av, bränslematning... bara eliminera en sak i taget. jag fick igång motorn hittade en sprika i en slang men efter et litet tag så stannade den igen får inget tryck i "pumpen " på slangen trycket försvinner efter ett lite tag det finns ett lite vred på "pumpen på motorn sitter också ett munstycke där man sätta tryck på vet inte om detta har någon betydellse var vredet står varför finns det ett munstycke där ? liknar en kägla som har i ett bildäck hoppas få fler förslag Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser