Druttster 0 Postad 28 Maj , 2014 Tänkte höra om någon kan berätta hur man brukar göra när man monterar på motorfästet till utombordare. Skall sätta tillbaka 75hk motor på en HT styrpulpetbåt. Motorfästet har alltså suttit på båten tidigare så hålen finns redan borrade. Jag har skurit till en ny marineplywood att sätta utanpå akterspegeln mellan själva båten och motorfästet. Skall jag täta med något runt hålen mellan akterspegeln och plywooden så att inte vatten läcker in i hålen och vid bulthuvudena? Kan man typ använda lamineringsepoxi med någon tillsats i för att limma fast plywooden mor akterspegeln och samtidigt täta runt hålen eller finns nån bra massa? Vet inte om jag är otydlig men ni kanske fattar vad jag menar? //David Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Vinor 3 Postad 28 Maj , 2014 Bara överdriva med sikaflex överallt sen använder du brickor vid bultarna som också tätat emot med sikaflex så blir det bra Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fjordpetter 7 Postad 30 Maj , 2014 Vad ska du ha marinplywooden mellan motorn och akterspegeln till? Suga upp vatten? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser