Gå till innehåll
söndag 23 februari 2025
vedhuggarn

V8 305

Rekommendera Poster

Hallå V8 gubbar..Har en Flipper 760 med en 305 i..De sitter en 2 port rochester förgasare på den...Min fråga är..Vad har har ni för nummer på huvud munstyckena i förgasarn...Sug på den...Hoppas någon kan svara ???Ha en fin båtsommar/Claes

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Ingen aning ang diin fråga men om du letar efter nummer eller behöver hjälp angående förgasare så rekommenderar jag att ringa till carbguy 08-647 76 10 - dom verkar kunna en hel del om gamla förgasare.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ingen aning ang diin fråga men om du letar efter nummer eller behöver hjälp angående förgasare så rekommenderar jag att ringa till carbguy 08-647 76 10 - dom verkar kunna en hel del om gamla förgasare.

Dom renoverade min Weber och det blev väldigt bra.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Det ska finnas ett nummer på förgasaren, kolla upp detta och gör en sökning på google så komer du att hitta din förgasare och därigenom förmodligen hitta vad du ska ha för munstycken. om du nu ändå ska byta munstycken så passa på att göra en enklare renovering och byt packningar, kula accpump, mm och gör en ordentlig rengöring, det gör stor skillnad och finns billiga rep satser på ebay.

Jag renoverade precis min rochester fast jag har en 4 port, men det borde inte vara någon större skillnad:)

Tog mig fö en lördagkväll och 4 öl att utföra;)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har haft isär förgasarn flera gånger..Och rengjort..Motorn går som en klocka men maxvarv förblir 4000 varv...Mindre propeller = ingen förändring..Har ny fördelare där allt är inbyggt kanongrej..Aldrig startat så lätt....Men skulle vilja ha 500 varv till.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har även ställt tändningen vid fullgas körning till bästa förtändning...Fick några hundra varv där...Kan rekomenderas..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...