PerH75 0 Postad 26 Maj , 2014 Hej! Jag har precis köpt min första båt, en Flipper 570, så jag kliar mig lite extra i skallen inför det här problemet. Men då den gått mellan olika ägare sista tiden och ingen har haft den i vattnet på länge har får jag inte fram informationen om det lilla hål som är i akterspegeln, i centrum under motorn. Det ser ut som det är gjort så från tillverkning. Men... Visst ska det pluggas inför sjösättning? Vad ska den pluggas med? Är detta en sk Dyvika? Vägled gärna en rookie! Med vänlig hälsning, Per Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
sigge_1 50 Postad 26 Maj , 2014 Lättast är kanske att du lägger upp en bild men en googling på Flipper +dyvika ger nedan bild som just är en Dyvika. Har du inte pluggen till den så får du köpa en ny, helst innan du sjösätter, annars ligger båten på botten och det vill vi ju inte. Bild: http://postimage.org/image/cfgt4w3o/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
df90 14 Postad 26 Maj , 2014 var sitter detta hålet? Är det längst nere vid botten är det dyvikan och skall givetvis pluggas med rätt typ av plugg innan sjösättning. Men är det som jag misstänker så att det sitter i höjd med motorfästet några dm över botten så är det sannolikt dränering av motorbrunnen och skall inte pluggas. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser