Maxws 0 Postad 25 Maj , 2014 I sommar blir det mycket segling och mycket fiske i Bohuslän. Vilka arter tycker ni man kan spöfånga och äta med gott samvete och vilka bör man lämna ifred? Makrill är ju ok. Torsk mer tveksamt? Djuphavsfiskar som långa och havskatt bör man väl undvika. Hur det är med plattfiskarna är jag osäker på, att plocka upp en piggvar hade varit smaskens. Jag tycker det är svårt att hitta info om när det gäller spöfångad fisk i Bohusläns ytterskärgård. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lods 4 Postad 25 Maj , 2014 Här är en länk till regelverket i alla fall... http://www.lansstyrelsen.se/vastragotaland/Sv/djur-och-natur/fiske/fiskebestammelser/Pages/fiskeregler.aspx I högerkanten finns en länk till en brochyr som heter "Fiskeregler i havet" som beskriver bl a minimått, fredningsområden mm./lod Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
red_lobster 4 Postad 25 Maj , 2014 Jag tycker du kan fånga vad som helst med gott samvete så länge du följer fiskereglerna. Det du skulle ta upp är en piss i havet. Dessutom, om du vill ha upp nåt är det nog ändå makrill du ska satsa på. Personligen tycker jag dock vrakfiske är en tveksam sysselsättning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser