Gå till innehåll
måndag 03 februari 2025
danekstrom

Chrysler 6hk 60HA 1976

Rekommendera Poster

Den får för lite bensin.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Men hur kan det vara så stötvis? är det dåligt tryck i slangen från tanken?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Det är helt normalt att den beter sig så här när den går magert på tomgång. Så här beter sig en för lite chokad kall motor tills den blivit varm.

På förgasaren finns alldeles säkert en blandningsskruv för tomgången: Dra den lätt i botten INTE HÅRT under det att du räknar varven. Anteckna antalet varv t.ex. 2 1/8 varv. Öppna ventilen ytterligare, börja med  1/2-varv dvs 2 5/8 enl. exemplet. Anledningen att börja med att dra in skruven är att du nu vet och alltid kan återgå till utgångsläget. 

Jag tror inte detta kommer lösa alla problem, antagligen behöver den en förgasarrengöring, men det kostar inget att prova.

Redigerad av guestsson

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack!! Jag provar detta :)

Förgasaren är helt sjukt jobbig att ta loss, man måste i princip plocka isär hela skiten, det är sorligt...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag skruvade ut förgasarskruven ganska rejält och då slutar den hosta till sådär. Tyvärr stannar den i alla fall efter en stund på tomgång. Jag funderar nästan på att hiva i den. Inte så kul att åka ut ur en extremt tight båtplats med full gas för att motorn ska slippa dö.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Finns det nån som kan tipsa om en motor där man kan köra lite lugnt ut, evirude, tohatsu 6hk eller liknande. Funkar de bra? Finns några ganska nya på blocket.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...