Ranger 0 Postad 22 Maj , 2014 Lewmar bogpropp går ej. Joystick lyser, ström till motor och säkring hel men motorn går inte. 8 år och ca 100 tim, gick tidigare i år.?? Tacksam på förslag Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 289 Postad 22 Maj , 2014 Om du kört 100 timmar med bogpropellern så är den nog slut Skämt åsido. Om du inte hör något klickande så kanske det är relät som bråkar? Om själva elmotorn lagt av så borde ändå relät klicka Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Los_capitanos 21 Postad 23 Maj , 2014 Har du kollat kolen? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PCP-Roger 14 Postad 23 Maj , 2014 Min bogpropp la av för något år sedan, spänning fram till motorn men helt död när jag försökte köra den. Visade sig att huvudbrytaren till bogproppen hade lagt av, spänningen gick fram men så fort det blev belastning så gick spänningen ner till i det närmaste noll, bytte brytaren och bogproppen fungerade. Är ju ganska stora strömstyrkor det handlar om när det gäller bogproppar så spänningsfallet berodde sannoligt på brända/oxiderade kontaktytor. Prova med att bygla huvudbrytaren - om det nu sitter någon sådan för bogproppen. //Roger Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ranger 0 Postad 23 Maj , 2014 Har felsökt; Med överbryggning går den åt båda håll, 12V till Joystick. Troligt fel är Joysticken. Kul där med 100 timmar... ...Och kolen, om den gick på kocks då eller. /A Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ranger 0 Postad 7 Juni , 2014 Uppföljning Jag vill inte vara oartig , det där med kolen, men ska man behöva kontrollera dem när motorn körts så lite? Det visade sig naturligtvis inte vara joysticken. Nästa steg i felsökningen blir väl att beställa hem den där elektroniklådan då... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser