Freppesito 0 Postad 23 Mars , 2005 tjenare , är det nån som vet hur pumpen ser ut inuti ? min pump går inte men den får ström. så det blir till att ta isär den och kika lite . men vore kul o se vad som kan strula i den. har knackat på den men inget resultat.. ciao Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anteman 3 Postad 24 Mars , 2005 Nu har jag en Wallas 1800 från förr i tiden och på den påminner pumpen om ett relä. När trycket faller får den kontakt och tvingar tillbaka en kolv som bildar ett tryck. Sen börjar allt om från början igen. Min pump var trasig, så det var bara att byta ut den. Om du har en liknande pump kan du montera av plastkåpan för att komma åt relä-delen. Är det något annat som är trasigt kommer man inte åt det. /Anteman Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_PJ_ 1 Postad 24 Mars , 2005 http://www.varmedoktorn.net/1.html Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anteman 3 Postad 24 Mars , 2005 Lustigt _PJ_ :-) Det var där jag bytte ut pumpen ;-) Jäkligt bra kille att ha å göra med :-tackar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_PJ_ 1 Postad 24 Mars , 2005 Han är cool, verkligen ett original! Var du nere i hans verkstad? Går juh inte att komma in genom dörren knappt för alla pryttlar som ligger precis överallt!!! PJ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_PJ_ 1 Postad 24 Mars , 2005 Freppe, jag har en bra PDF om wallasen. Hittar den inte på nätet men kan maila den om du vill ha? Mvh PJ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst fredrik Postad 27 Mars , 2005 vore ju trevligt med en pdf på pumpen, du kan skicka den på larsfredrik.ohlsson@swipnet.se tack tack Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_PJ_ 1 Postad 27 Mars , 2005 Ok skickat. PJ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Anteman 3 Postad 4 April , 2005 Jo _PJ_. Jag var nere i hans garage. Som du säger, ett original. Men han kan Wallas - det e ett som e säkert. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst frepp Postad 28 April , 2005 då var problemet klart../ löst. det var i relädelen bakom plastkåpan som det lilla geffelbläckets kontaktstift hade blivit nednötta och inte kom i kontakt pumparmen. lite ombockning och så var det ordnat. tack alla som hjälpte till. trevlig sommar., med värme.. :-nojd Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser