Drabbo 0 Postad 21 Maj , 2014 Hej Vad är det som gör att den startar klockrent kall. Sen efter en stund körning då den blivit varm (30 min) så går den bra vid gas men låter jag den gå på tomgång så går varvtalet ner långsamt och efter några minuter så behöver jag ge lite fylligas då o då ( som om du hade en moppe som du behöver vara upp hela tiden?) När jag kollar gnistan på ex1:ans cylinder så är den blixtklar jättestark ljusvitt? Den skall väl vara ljusblå då den har en varmare och bättre tändverkan kanske? Kan vara en anledning kanske att den inte ger tillräklig kraftig tändning vid låga varv? Har ni varit med om något liknande? PS : jag har bytt allt till nyare delar, Tändspolar, bensin pump, nya slangar, batterier, mm Mvh Daniel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefan_T 0 Postad 21 Maj , 2014 Jag skulle tro att den dra tjuvluft på tomgången. Är förgasaren verkligen tät? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rascal 978 Postad 21 Maj , 2014 När varvtalet sakta sjunker för att slutligen dö brukar det bero på för fet bränsleblandning. Om det sen beror på för mycket bensin eller för lite luft kan man ju undra. /Claes Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rollen 552 Postad 22 Maj , 2014 Det kan vara så att en förgasare flödar. Om du tar bort insugningsljuddämparen, och tittar ner i förgasarna när motorn går på tomgång, kan du se om någon förgasare flödar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
0850153004 0 Postad 22 Maj , 2014 Hej Vad är det som gör att den startar klockrent kall. Sen efter en stund körning då den blivit varm (30 min) så går den bra vid gas men låter jag den gå på tomgång så går varvtalet ner långsamt och efter några minuter så behöver jag ge lite fylligas då o då ( som om du hade en moppe som du behöver vara upp hela tiden?) När jag kollar gnistan på ex1:ans cylinder så är den blixtklar jättestark ljusvitt? Den skall väl vara ljusblå då den har en varmare och bättre tändverkan kanske? Kan vara en anledning kanske att den inte ger tillräklig kraftig tändning vid låga varv? Har ni varit med om något liknande? PS : jag har bytt allt till nyare delar, Tändspolar, bensin pump, nya slangar, batterier, mm Mvh Daniel Prova med att kolla ventilspelen ska vara 0,50 Mvh Tomas Lindströms Båtvar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser