larban 68 Postad 20 Maj , 2014 Jag går i valet och kvalet och undrar om jag ska byta växelreglage för att komma till rätta med mina problem. Jag har ett DPA drev som jag fortfarande upplever lite fördröjning när jag lägger i växel. Både fram och bak, men bara ibland. Jag har bytt kona, slitring glidsko och vajer för att komma till rätta med detta. Det enda som är kvar är att byta reglaget, eller? Reglage Morse klassiskt engreppreglage med 35 år på nacken . Tycker iofs inte att mekaniken i reglaget ser allt för slitet ut eller glappar jättemycket, men det flyttar inte växelmekanismen mer än halvvägs till dess ändläge. Sen är det väl tänkt att c-kraften ska flytta konan resterande sträcka? Eller är det för kort manövrering? Fråga: Är det någon som hänger här som upplevt samma som jag och där lösningen var att byta reglage? Eller har andra tips på vad jag kan kolla. Tack på förhand! /Larban Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
undrande 60 Postad 21 Maj , 2014 Vet att man kan få fördröjning när växlarna ska läggas ur på 280 (tror det är samma på 290) om man har överfyllt olja i drevet, eller om man har fel sorts olja. Men du verkar ha problem då växeln ska läggas i? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
larban 68 Postad 21 Maj , 2014 Tack för svar! Precis. Dessutom visar sig felet bar ibland, vilket gör mig tokig. Nu kanske jag är lite väl petig men jag gillar inte känslan av att inte vara säker på om man ska planera med 1-2 sekunds fördröjning eller inte. Dessutom vill jag att min 13 årige son ska lära sig lägga till, och detta gör inlärningen krångligare. Har kollat av allt som har med överhuset att göra, olja och oljenivå, vajer mm. reglaget återstår... Någon annan som haft detta problem? och lösningen var att byta reglage? /L Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser