Eken 5 Postad 20 Maj , 2014 Köpte mej fender korgar att montera i fram på pulpit. ... Funderar nu på vad som blir snyggast? Monterade dom först rakt men tyckte inte de såg så snyggt ut så jag testade att luta dom framåt och tyckte de såg bättre ut. .. Sambon tyckte me det såg bättre ut men tyckte de skulle lutas bakåt istället för framåt som jag monterat dom. .. Vet inte jag såg en båt som monterat dom så som ja gjort svarade jag. ... Vad tycker ni skall de lutas framåt eller bakåt? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 209 Postad 20 Maj , 2014 Jag tycker man får göra som man vill. Kanske testa sig fram lite, kolla på avstånd. När det gäller fenderkorgmontage finns inga direkta regler vågar jag påstå. Men - sätt dem inte upp-och-ner, då ramlar fendrarna ur. Lycka till! 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RikardE 265 Postad 20 Maj , 2014 Själv använder jag aldrig mina fender korgar i fören. Jag tycker att det är fult och inte minst så är dom ivägen, tycker att dom stör synfältet. På dagens båt har jag fenderkorgar för hälften i fram och hälften i ett stuvfack, dom som borde ligga i förkorgarna står på badbryggan, fasbundna i pulpit. Så hade jag på förrförra båten. På förra båten hade jag fenderkorgar i aktern. Kan du inte sätta korgarna i aktern? Så är dom inte ivägen.. För att vara lite motpol Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 20 Maj , 2014 Men det är praktiskt med två fendrar fram, på lämplig plats , jag har fyra st i ställning akter , och två fram på TS sätt . Det jag uppskattar är att slipa konka dom två jag vill få fram , ex..gästhamn där man absolut vill fendra av tidigt ... Man får ta lite skit med det praktiska :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eken 5 Postad 20 Maj , 2014 Har ingenstans att sätta dom i aktern på min snipa... Skymmer inte sikten nämnvärt framåt då mina pulpit är ganska låga. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RikardE 265 Postad 20 Maj , 2014 Det är oftast inte jag som kånkar - det är min sambo Men jag kan hålla med om det praktiska. Kanske skall se om jag kan trycka ner två i ankarboxen, den är stor.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Eken 5 Postad 21 Maj , 2014 Har man inte jätte stor båt så spar man ju på stuvutrymmet genom att ha fendrar i korgar för de tar ju trots allt lite plats i stuven. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 491 Postad 21 Maj , 2014 Montera så att det är praktiskt att lägga i och ta ur fendrarna, det är väl ändå det som är viktigast... Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser