Bernte-AQ 44 Postad 20 Maj , 2014 Har letat efter en änterhake ett tag, tror det skulle vara smidigt ibland när man ska lägga till. Någon som vet var man kan köpa en? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bhemac 2 859 Postad 20 Maj , 2014 Kallas också änterdragg. Men Biltema kallar den "Ankare för fisknät". En helt suverän grej som kan rädda många tilläggninger! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bernte-AQ 44 Postad 20 Maj , 2014 Tack, Precis vad jag letat efter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Lasse-L 341 Postad 20 Maj , 2014 Tack, Precis vad jag letat efter. Biltema grej för 49 Skr för dyrt. Det finns en Landkrabba för 600 Skr http://www.arolyth.se/txlk.html Oxå för dyr. Jag kör med en för 40 Skr som "kastiland" dragg, fördel hopfällbar. http://www.biltema.se/sv/Bat/Ankare/Dragg/Dragg-251098/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 20 Maj , 2014 Kallas också änterdragg. Men Biltema kallar den "Ankare för fisknät". En helt suverän grej som kan rädda många tilläggninger! Kärt barn har många namn. I mina kretsar kallas den för "nätdragg" Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bernte-AQ 44 Postad 20 Maj , 2014 Nu när man hittat en så dyker dom upp överallt hur f-n kunde jag missa dom, det fins inte många änterhakar längre i båtvärlden men det är gott om, Änterdragg Nätankare Nätdragg Ankare för fiskenät Kastankare Kastdragg Landankare Landkrabba Kärt barn har många namn, men inte änterhake tydligen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pseudonym 1 167 Postad 20 Maj , 2014 "Trefingerkrok" Biltema 19:90:- www.biltema.se/sv/Fritid/Hastsport/Stall/Trefingerkrok-49855/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Twister550 143 Postad 20 Maj , 2014 Nu när man hittat en så dyker dom upp överallt hur f-n kunde jag missa dom, det fins inte många änterhakar längre i båtvärlden men det är gott om, Änterdragg Nätankare Nätdragg Ankare för fiskenät Kastankare Kastdragg Landankare Landkrabba Kärt barn har många namn, men inte änterhake tydligen. Kanske inte heller så många som sysslar med att äntra andra fartyg med blodtörstiga äntergastar heller..... http://www.sjohistoriska.se/sv/Fordjupning/Blogg/Samlarna/Inrid-Ulfstedt/Hur-anvande-man-en-anterdragg/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bernte-AQ 44 Postad 20 Maj , 2014 Joohoo 2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Twister550 143 Postad 20 Maj , 2014 Joohoo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 21 Maj , 2014 "Trefingerkrok" Biltema 19:90:- www.biltema.se/sv/Fritid/Hastsport/Stall/Trefingerkrok-49855/ Den köpte jag idag för att testa. Dessutom 20m 5mm kakelsnöre av polyester, snabblänk och kaus. Splitsat ihop det och slutsumman blev 93 kr. Den större för fiske var slutsåld så jag börjar med att prova denna Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser