Andreas_Flipper640ht 0 Postad 20 Maj , 2014 Hej Har bytt gps-plotter från en gammal Garmin till en nyare. Den gamla är snyggt inkopplad med proffsig dragning av kablar, som jag inte vill förstöra. Kan jag helt enkelt kapa den gamla kontakten och koppla på den nya kontakten på befintlig kabel? Vill ju bara åt röd och svart sladd. Med vänlig hälsning Andreas. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KillerBoo 58 Postad 20 Maj , 2014 Är det enbart strömförsörjningen du vill åt så kan du ju mycket väl använda befintligt kablage. Har du däremot ex.vis ekolod inbyggt så får givarkabeln INTE kapas. Eventuella NMEA-kablar kan också "återanvändas" men färgerna kanske inte överensstämmer melan fabrikat och instrumenttyp Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RikardE 265 Postad 20 Maj , 2014 Varför inte dra dina nya kablar lika snyggt som dom gamla - slipper du onödiga skarvar.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Andreas_Flipper640ht 0 Postad 21 Maj , 2014 KillerBoo, Japp, det är enbart strömförsörjningen jag vill åt. RikardE, Det var såklart min första tanke men föregående ägare har gjort ett så bra jobb och jag är bara rädd att förstöra ngt så kollade efter alternativ, men det kanske inte är så krångligt som det ser ut. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Andreas_Flipper640ht 0 Postad 26 Maj , 2014 Kopplade på nya kontakten med flatstift på den befintliga kabeln, drog på krympslang. Fungerar fint Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser