jmahler 1 Postad 18 Maj , 2014 Kom precis hem från en härlig dag på havet och skulle lägga till då jag plötsligt märkte att jag i friläge inte kunde varva motorn. I friläge känns dessutom fartreglaget mycket "lösare" än tidigare (dvs mindre motstånd när jag för det fram eller bakåt). I växel däremot så driver motorn fram och tillbaka samt varvar som det ska. Vad har hänt? Jag har en AQ205 (penta V6) samt 280 drev. /Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bjaerven 23 Postad 18 Maj , 2014 Nu åker jag inte inombordare, men på min utombordare går ju frilägesgasen på samma vajer som när växeln är i. Översatt från ett logiken bakom ett vanligt enspaksutombordarreglage låter det som att du har strul i reglaget med just tomgångsgasens mekanik och möjlighet att hugga tag i din gasvajer - eftersom den inte drar i någon vajer så går det också lättare än du är van vid. Mitt tips blir sålunda att skruva sig in i reglaget och ta reda på vad som står på där. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jmahler 1 Postad 21 Maj , 2014 Ok, tack. Ska göra det (även om jag inte är så mekarkunnig). Håller ni andra med om detta? Finns det andra här på forumet som har kompletterande tankar och idéer? Tacksam för alla svar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Steff008 4 Postad 23 Maj , 2014 Jag håller med föregående talare. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser