Player311 1 Postad 22 Mars , 2005 Min Player 311 har ingen ankarbox i fören. Jag har länge funderat på att bygga en men jag har inte riktigt vågat ta steget ännu! Är det någon som tagit det drastiska steget att sätta sågen i däcket? Hur blev resultate i så fall? Tips och ideer mottages tacksamt! Gärna bilder på hur det blev! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Player311 1 Postad 19 December , 2005 Hej! Ställer frågan igen! Är det ingen som byggt ankarbox i fören på någon båt? Principen bör ju vara densamma antingen det är Player eller annan. Jag har en del funderingar innan jag vågar sätta sågen o pärlan. - Hur får man till ett snyggt lock? Kan man använda delarna man sågar ut? - Skall man plasta dit en fals som luckan sluter an mot? Ja alla tips och förslag (seriösa) mottages tacksamt. Mvh Mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
reyalp 0 Postad 25 December , 2005 Hej jag har gjort ankarbox fram på min Player, den delen jag sågade bort använde jag som lucka. Man tar bort divynicellen ca 10 mm in mellan laminaten på på luckan och i däcket, sedan spacklar man igen tomrummet och målar med toppcoat. Som ram under luckan gjorde jag en fläns i glasfiber som jag plastade dit efteråt. Har tyvärr inga bilder på det, men det kan jag fixa nästa gång jag är i båten. Hälsn. Bertil Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Player311 1 Postad 25 December , 2005 Hej Bertil! Har du möjlighet att ta lite kort så skulle det vara mycket uppskattat! Mvh Mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
reyalp 0 Postad 26 December , 2005 Hej Mats här kommer några bilder Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
reyalp 0 Postad 26 December , 2005 Hej igen, jag är bättre på att bygga ankarboxar än att skicka bilder, här är en bild till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Player311 1 Postad 26 December , 2005 Hej Reyalp! Tackar! Det ser ju jättebra ut! Precis vad jag behövde se för att våga komma igång! Det ser ju ut att vara ganska rymligt också! Mvh Mats Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser