Albin-Anna 1 Postad 16 Maj , 2014 ...som fick mig att bli alldeles nostalgisk. Varför slutade jag hänga här och är det fortfarande lika underhållande på chatten? Har ju för 17 inte ens uppdaterat maskinparken med ny båt trots att det var fyra år sedan. Jag är en usel usel människa. Men utöver de random frågorna, någon som vet om det har hänt ngt bluffaktigt när det gäller meddelandenotifikationer? Jag fick ett mail från 'noreply@maringuiden.se' där det står " Skilsö 950 - Ett meddelande från XXXX på maringuiden.seInget mer. Det står givetvis inte XXXX utan ett namn som faktiskt finns här. Jag hoppar glatt in på MG för första gången på...ehum...ett tag men här har jag inga meddelanden. Någon som har några klokheter att bidra med, eller bara vill säga hej? Jag ser att forumet bytt plattform. Och blivit tjusigare? Hej på er Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 494 Postad 16 Maj , 2014 (redigerade) Asså, skit i det där meddelandet. Kul att se dig tillbaka här bara! Ser att ni "blivit med" större båt. Ingen Albin ser det ut som men du har ju inte lagt upp vad det är. Eller missar jag det i denna nya sköna plattform? Chatten har jag inte varit inne på sen hedenhös. Tror inte det är så mycket drag där nuförtiden. Hälsningar från favoritviken där vi är ute för första gången i år. Ps Det blev relativt tidig sjösättning i år pga det fina vädret men sen har det inte varit så lockande för frugan som vill ha sol och värme men nu har jag lockat med henne ut. Må så gott Pps Ser att det är en Skilsö 950. Lite krångligare via nya plattformen att se hela profilen. Fixar väl Stavhammar en vacker dag. Redigerad 16 Maj , 2014 av ChristerN Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stavhammar 313 Postad 17 Maj , 2014 Japp det håller jag på att fixa. Men är nu på södrare breddgrader och vilar upp mig ;-) Åter i nästa vecka. Flyttar tråden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Albin-Anna 1 Postad 17 Maj , 2014 Men så trevligt med ett bekant ansikte Jag var duktig och uppdaterade sjöboden igår, men då verkar inte de nuvarande båtarna ha hakat på? Den ena fanns inte (vi bytte från Skilsö 950 till Skilsö 33 FB 2010 och den modellen hittade jag inte i nya databasen utan lade upp en ny) och lillbåten fick hänga med på ett hörn. Chatten som var så trevlig. Har vi blivit gamla sedan vi hängde där för...ehum...tio år sen? Kan inte vara möjligt? Men då skiter jag i mailet jag fick. För NU fick jag inga notifikationer om att någon hade svarat. Är plattformen så ny att det fortfarande är förvirrande eller är det bara jag som är generellt förvirrad? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Albin-Anna 1 Postad 17 Maj , 2014 Och PS Christer. Vi skiter numera i att ta upp båten vintertid. Sparar oändlig mycket tid och första turen för året var på nyårsdagen. Det är snabba ryck. Nu jäklar har jag beställt en bra sommar. Förra året när sommaren var kanon lyckades vi tajma in de enda veckorna som inte var det. Det är begåvat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 494 Postad 17 Maj , 2014 Skilsö 33 FB har jag tittat på och suktat efter. Verkar vara en fin båt. Jag som brukar ha tur med vädret på min semester saknar att kunna sitta ute och köra när det är varmt. Löser det med en planka över takluckan och fötterna på ratten. Men det är ju bara en låtsas flya :-). Var det den som låg ute i flera månader någonstans på västkusten för ca ett år sedan som ni slog till på? I år har jag semester en vecka efter midsommar så då kommer det bli bra väder! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Albin-Anna 1 Postad 17 Maj , 2014 Det funkar väl alldeles utmärkt som flybridge? Så funkade det ju på Albin 25:an, minus plankan eftersom det gick att sitta på taket Men hörrö, kan inte du säga till när du har semester då så kan vi planera efter dig, för nu har vi haft en helvetes otur med vädret de senaste somrarna. Jag får krypa till korset och erkänna att jag inte ens badade en enda gång förra sommaren trots att den var fantastisk. Första sommaren utan bad i hela mitt liv. Murphy och jag är inte polare. Näe, visste inte ens att det hade legat en ute till salu så länge. Vi köpte vår fabriksny 2010. Ungefär samtidigt som båtbranschen stendog Sen kursade ju Skilsö vilket var och är vansinnigt tragiskt. Det trodde jag faktiskt inte skulle hända efter att ha varit ett familjeföretag i typ 100 år. Eller drygt 90 år iaf. Vi köpte när de hade 90-årsjubileum vill jag minnas. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 494 Postad 18 Maj , 2014 Grattis till nya båten igen får man väl säga. Vi köpte vår Saga 315 på hösten 2010. Också en gammal norsk båtbyggare. 2010 hade de 50-årsjubileum. Dock lever de vidare även om den svenske generalagenten gav upp att vara deras svenske agent för ett tag sedan. Nu Carlanders på västkusten som tagit över. Det är tufft i branchen halvstora motorbåtar! Skilsö som varumärke har väl tagits över av ett annat varv. Är det inte Viknes? Vet inte om de bygger några Skilsö iaf. Inte riktigt förtjust i att berätta när jag ska ha semester även om jag gör det tidigare i denna tråd. Man vill ju inte signalera att man inte är hemma och befinner sig ute på sjön istället. I år har jag dock annat folk som bor hemma under min semester så då är jag mindre orolig. Sen kan det ju vara olika på olika sidor av landet. Bra på västkusten kan vara dåligt på ostkusten och vice versa. Även dåligt inne vid fastlandet i Stockholms skärgård kan vara bra ute i kustbandet. Sällan tvärtom! Hoppas vi alla får en varm, solig och bra sommar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Albin-Anna 1 Postad 19 Maj , 2014 Grattis själv, till Sagan - 2010 verkar ha varit ett bra båtår Jodå, Viknes köpte plåtarna och tillverkar nya Skilsö "by Viknes". De tog dessvärre inte över eventuella problembåtar som Skilsö själva hade levererat. Oavsett, väldigt trista tider för båtbyggarna för det är ju ett hantverk att göra bra båtar och det känns som att många är borta. Men du, då säger jag så här istället. Var absolut inte där vi är när vi har semester. För där är det skit. Men man kan hoppas på motsatsen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser