frpeon 0 Postad 15 Maj , 2014 Nån som har en bra grundinställning och eventuell guide till denna förgasare? Har kollat sprängskiss och kommit fram till följande: 1. Tomgång 2. Enrichment valve 3. Idle Screw 4. Jet, back drag 5. Main Jet Nån som vet om detta stämmer? 2 och 3 är fjäderbelastade så i mina ögon är det dom två som ska justeras (förutom tomgången då). 4 och 5 har jag ingen aning om vad dom har för funktion och om dom ska justeras. Tack på förhand! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 15 Maj , 2014 (redigerade) Verkar vara en "Tillotson" enligt bilden nedan? Bilden lånad ur denna MANUAL som gäller flera utbordare. Finns en del justeringstips men se alltså upp med manualens motorhänvisningar hit&dit.[4:an enligt din numrering ovan är nog bara ett blindhål där tillverkaren kan gänga i nåt munstycke för helt andra motorer?5:an är huvudmunstycket, det maximerar bensinförbrukningen och har en fast hålstorlek som helt enkelt kan ses som en sorts förträngning i bensintillförseln. Det får alltså sin mest markanta betydelse i fullgaslägen och är noga utprovat.] Redigerad 15 Maj , 2014 av Thomas-1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jarb 78 Postad 15 Maj , 2014 Backdrag eller backdraft sätter flottörhuset under visst undertryck. Mindre trycksskillnad mellan förgasarhals och flottörhus snålar ut blandningen vid jämn fart. Dessa munstycken hanterar alltså luft och är alltid fasta.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
frpeon 0 Postad 17 Maj , 2014 Kanon, tack! Då ställer jag 4 och 5 i botten. Ska kolla manualen om jag hittar några bra värden att börja med, sen får man väl köra på känsla och hitta "mitten". Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser