Rormalja 2 Postad 13 Maj , 2014 Jag har precis uppgraderat till rostfri propeller och kan konstatera att det gjorde susen för min båt. Problemet är att båten ligger vid en privat brygga där bevakningen är obefintlig. Båt och motor ät inte speciellt stöldbegärliga men nu lyser propellern väldigt lockande eftersom jag alltid tiltar upp motorn efter körning. Kan man helt enkelt spraylacka propellern med svart färg eller riskerar man att påverka egenskaperna då? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
klusa 14 Postad 13 Maj , 2014 Du påverkar inget, men färgen åker av rätt fort Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AlfaAlfa 63 Postad 13 Maj , 2014 Du kan spruta på Dry Lube, då blir den lite flammig och skinner inte. Och det påverkar inte prestanda! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Funkis 143 Postad 14 Maj , 2014 Och när jag hade stöldbegärlig utombordare så klistrade jag på lite färgade plastremsor så att det på lite håll såg ut som jag spraymålat hela huven. Snacket var att det skulle hindra? Men så fint som RF propp har jag inte haft. Nog svårt att få färg att fästa? En liten minihuv? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
uvek 15 Postad 14 Maj , 2014 låt bli att fäla upp snurran så är problemet löst Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rormalja 2 Postad 15 Maj , 2014 Problemet är att viken är ganska igenväxt och motorn blir väldigt ful av sjögräs och annat äckel. Därför fäller jag gärna upp den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Chrille_82 5 Postad 16 Maj , 2014 Vet man dessutom om att man har lite halvtaskiga tätningar/packningar så blir det oboy i växelhuset vid permanent nerfällt läge ;0) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser