Amanda31 21 Postad 12 Maj , 2014 (redigerade) Tips på trevliga natt- och lunchhamnar mellan Västerås och Uppsala? Segelbåtsdjup. Redigerad 12 Maj , 2014 av Amanda31 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Simmalungt 3 Postad 12 Maj , 2014 (redigerade) Ängsö hällarna vid gamla ångbåtsbryggan innanför öarna väster slottet är en av mina favoriter, mycket fin promenad upp till kyrkan och slottet framför allt en fin ö. Lite trångt att ta sig in men det är värt det... Jag har varit in med en M22a som sticker ca. 1.3 har jag för mig. Redigerad 12 Maj , 2014 av Simmalungt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Amanda31 21 Postad 12 Maj , 2014 Ser trevligt ut. Möjligen lite grunt - sticker nästan 2 m. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Diesel_Pelle 39 Postad 12 Maj , 2014 På Näsfjärden så finns det en liten holme som heter Möskär. JBS klubbholme. Ligger vinden fel för den så fortsätter du lite till. Nästa samling öar är samtliga klubbholmar med bryggor, Klinholmen, Askskären, Landholmen (rekommenderas), Allmansholmarna och Ekholmen. Samtliga har bryggor och sen varierande utbud av bastu, dass och grillplatser. Trevlig resa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ciaraud 31 Postad 13 Maj , 2014 På andra sidan Stäket har du Rosersbergsviken med en gratisbrygga med elstolpar vid slottet. Ta en promenad i den vackra parken och passa på att fika på slottet alt ta en guidad tur. Eller båda. Sedan är du hemma på en lagom dags-segling. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Amanda31 21 Postad 13 Maj , 2014 På Näsfjärden så finns det en liten holme som heter Möskär. JBS klubbholme. Ligger vinden fel för den så fortsätter du lite till. Nästa samling öar är samtliga klubbholmar med bryggor, Klinholmen, Askskären, Landholmen (rekommenderas), Allmansholmarna och Ekholmen. Samtliga har bryggor och sen varierande utbud av bastu, dass och grillplatser. Trevlig resa. Toppen! Är det gästvänliga klubbar? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Amanda31 21 Postad 13 Maj , 2014 På andra sidan Stäket har du Rosersbergsviken med en gratisbrygga med elstolpar vid slottet. Ta en promenad i den vackra parken och passa på att fika på slottet alt ta en guidad tur. Eller båda. Sedan är du hemma på en lagom dags-segling. Bra. Kommer jag iväg tidigt borde jag kunna hinna dit på en dag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Diesel_Pelle 39 Postad 13 Maj , 2014 Landholmen och Möskär är det åtminstone. Landholmen har t o m en klubbrygga och en gästbrygga. Men det har gått fint att ligga vid klubbryggan om det finns gott om plats. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
stensino 34 Postad 17 Maj , 2014 Tips på trevliga natt- och lunchhamnar mellan Västerås och Uppsala? Segelbåtsdjup. Jag tycker att du skall satsa på Birka. Det blir en liten omväg, men inte så värst mycket. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Amanda31 21 Postad 18 Maj , 2014 Det blev Granskär söder om Grönsö. Viken på nordvästra sidan var perfekt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser