Stan 65 Postad 12 Maj , 2014 Handdukar suger, åtminstone vatten. De är alltid lite fuktiga speciellt om man inte har haft fina dagar med sol och lite blåst. Läste om någon som installerat handdukstork på toaletten. De hade ett vattenburet värmesystem i båten vilket gör det hela rätt enkelt antar jag. Nu har inte alla vattenburet värmesystem, så hur gör man. Jag såg denna som drar 12 watt om man har landström och 220V. Med tanke på hur lite effekt den drar så kan man även använda sin inverter och låta den gå en halv kväll gissar jag. Har någon provat något liknande och räcker en så här med 12 watt uteffekt? Lite fakta: 82 cm lång, rostfritt, kommer från någon som heter Inr och säljs lite här och var Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
arvikaglava 4 Postad 12 Maj , 2014 12 w är väldigt lite. Men m man vill prova så. Nu är det så att om man vill använda el til att värma så får man ut 100%. Det är alltså lika effektivt att kapa upp en motstångstråd av något slag så att den släpper igenom 1A vid 12 V. Då behöver man ingen inverter. men som sagt jag tror inte på det. En fotogenlampa lämnar mycket mer effekt och drar ingen ström . Anders Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 491 Postad 12 Maj , 2014 Svårt att tro på detta, men kanske. Värmen - även om det är otroligt lite - ger ju i alla fall en luftcirkulation runt handduken. Prova att ha en 10 W glödlampa under handduken en kväll och se om den blir torr. Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Simmalungt 3 Postad 12 Maj , 2014 Jag har faktiskt nåt liknande här hemma fast de är på 16w tror jag, det fanns två modeller och mina är den större modellen. De funkar riktigt bra och blir riktigt varma även om man kan ta i dem utan att bränna sig. Vi är så nöjda med dem att vi köpte likadana till stugan också. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser