Gå till innehåll
fredag 20 september 2024
kimpa_89

Startmotorproblem!

Rekommendera Poster

Hej! skulle dra igång min croupier i helgen, körde ganska länge på startmotorn, helt plötsligt börjar det att rassla litegrann från startmotorn, sedan lät det bara som att den inte kuggade i kransen. har plockat bort starten och solinoiden slår ut, och kransen känns hel.

 

Någon som har förslag på vad det kan vara?

 

//Kim

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kolla om frihjulet på startmotorn pinjong fungerar.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Sätter nog dit en ny direkt nu i helgen.. kan inte tänka mig att det kan vara nåt annat än starten?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hade samma problem inför föra säsongen. Monterade av startmotorn och testade i garaget.

Allt fungerade solinoiden slog ut och drevet snurrade runt. Men vid belastning på själva drevets kuggar visade det sig att kuggkrans släppt från drevet.

Byte kuggkrans och startmotorn fungerade som vanligt.

Lycka till!

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Hade skrapande oljud i startmotorn. Rotorn tog i huset. Bytte lagren (kostnad 12+19 kr) problemet borta.

Redigerad av trewq

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Sorry om jag kapar tråden, men har typ samma problem.

 

När jag vrider om startnyckeln så låter det ingenting, det enda som händer är att den skjuter en säkring som är kopplad till strömkablarna och solenoiden.

 

Innan den var helt död, så blev det såhär då och då bara, men när jag slog lite på solenoiden så kunde motorn hoppa igång sen. Dock vet jag inte om det var att jag rubbade på kablar eller om det var slagen mot solenoiden som gjorde det. Sista gången så lyste motorlampan rött också och det gick inte att stänga av motorn förrän jag ströp bensintillförseln. :S

 

Har en Yamha från 80 talet.

 

Någon som vet vad det kan vara?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...