Gå till innehåll
måndag 02 december 2024
Puttepick

Wanted Buckler 23 Ketch

Rekommendera Poster

Jag söker med ljys och lykta ett rep objekt eller komplett flytetyg av modellen Buckler 23. Får inte den båten ur mina tankar. En av de bedrövligaste skapelser som skådats sedan Jura. Även tips vart jag kan finna ett lämpligt objekt belönas. Har googlat runt men inte funnit något. De kanske är som med melodifestivalen. Ingen frisk människa säger sej titta på spektaklet men endå har det högst tittar siffror.. Ni som vet något hör av er

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har efterlyst ett renoverings objekt i ett Engelskt forum.. Väntar med skräckblandad förtjusning på ett positivt svar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Japp Har funnit en Buckler 23 i England med Yanmar Diesel. Segel saknas men Trailer ingår. Endast £ 1,700.. Gotland runt och Volvo Ocean Race är räddat samt Pirates of Carebian XIV kan spelas in

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vilket underbart missfoster, jag smälte direkt. Lite som en vindögd valp, som man vill ta hand om. Twinkeel också?  Lycka till och berätta hur det går!

buckler.jpg  

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag och min bror ska slå till och köpa den bara som en kul grej och ställa i ordning den i vinter då vi har tillgång till en uppvärmd industrilokal. Jag ska registrera och lägga ut en Bygg Blogg för S/Y Long John Silver som båten ska heta så jag lägger ut en länk med adressen när Bloggen är registrerad. Transport av båten blir rätt enkel då den står utan stöttor på kölarna. I grova drag så kommer båten att modifieras till en Sjörövar skuta. Alla fönster ska plastas igen och i förpiken ska de vara två runda mässings ventiler på var sida. På var sida om aktersalongen ska det breddas ut ca 2 dm där de nya kyrkfönster liknande fönstren med spröjs ska sitta. I aktern blir det två kyrko fönster. På skrovsidorna midskepps ska det sitta tre fejkade stängda Kanon portar på var sida. för och akter pulpitar ska byggas i trä med svarvade stolpar i mahogny bets och vitt räcke. Skrovet ska sprutmålas svart med en vit linje och en massa snidade lister. Trädetaljer och muscsroner i guld. Jag sysslar med något som heter Spectra Chrome i min firma så jag kan kroma och guldbelägga alla mtrl som trä och plast tex. Ska kolla vad det kostar att lägga Flexi teak på för och akter däck. Båten är komplett förutom lappade segel och en sunkig inredning. Seglen som följer med duger tilksvidare. Det optimala vore att ha en Gaffel riggad skuta med två klyvare. Vi ska göra ett seriöst projekt som kan anväbdas som PR för min firma som sysslar med lackering. Blästring och Plast och Komposit reparationer. I skrivande stund slytför vi ett bygge av Sportbåten från Hobbex Ritningar Flugan i hightech mtrl så som kevlar.. Ett kul projekt i vinter då jag kommer gå sjukskriven efter en stor operation till hösten.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Roligt projekt! Du kan alltid trösta dig med att ju fler lappar seglen har, desto mer sjörövarkänsla.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lite fler bilder från detta ståtliga skepp HÄR. Ganska genomtänkt konstruktion för vårar klimat. En ljus aktersalong med fin utsikt där man kan sitta alla regniga semesterdagar. Toa med ingång från sittbrunn. Kök med ståhöjd - om man har luckan öppen. Liten sittbrunn men magnifikt akterdäck för soliga dagar. Båda masterna åtkomliga från sittbrunnen. Enkelt att ordna tak över sittbrunnen, en presenning spänd mellan masterna. Förpik i barnstorlek.

En sådan här båt med "fälleköl" så man kan traila och sjösätta från ramp skulle vara perfekt för att utforska småsjöar med.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...