Puttepick 1 Postad 9 Maj , 2014 Ni slipade Sailors här på detta forum är det någon här som känner till om det finns någon Buckler 23 i Sverige. Båten är så fruktansvärt stygg så den nästan är snygg. Undrar hur den seglar. Jag kan faktiskt tänka mej att köpa ett objekt bara för kult statusen. Kanske ställa upp i Gotland eller Tjörn Runt men Jolly Rogers i topp. Pirates of the Caribian skulle blekna i blotta jämförelsen.. Hur tänkte den som ritade den farkosten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Snoilsky 3 Postad 9 Maj , 2014 Googlade. Fantastisk båt! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Puttepick 1 Postad 9 Maj , 2014 (redigerade) Visst är det. Jag såg en sådan i England för en del år sedan. Man blir glad när man ser sådana skapelser. En Ketch Riggad Piratskuta i äkta plast på 23 fot. Kult varning. Hittar jag ett renoverings objekt till rätt pris så slår jag till och motifierar den lite med runda ventiler i för ruffen och spröjsade fönster i akter salongen precis som på Kapten Krooks Skuta. Skepps klocka i mässing och fisklever olje eldade mässings lanternor Döskalle flagga fejkade Kanonportar och Storasyrrans gammla Bortglömda Docka med Blinkande Ögon om målad och monterad som en fasansfullt skräckinjagande Galjons Figur. Sen ska jag sätta skräck i var enda gästhamn runt Kvarken fast risken är överhängande att man möts av ett gapskratt och inte av skräck. Då menar jag inte nör dom ser båten utan mej som kapten. Fan va löjligt tänker dom en sjörövare utan Träben och Lapp för ögat Redigerad 9 Maj , 2014 av Puttepick Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sator 25 Postad 9 Maj , 2014 Såg en på blocket för ett tag sedan. Så ful att man nästan..nästan vill ha en. Åkersberga trakten har jag hört flera rycken om att det ligger en och skräpar. Har vunnit flera omröstningar om den fulaste segelbåten genom tiderna. Den på blocket hade ett avstannat projekt om bastu i akter ruffen... ) Seglar gör den säkert. Men går nog bäst för motor.. Ställer man upp i Tjörn runt . Gotland Runt ( ÅF nånting heter det numer.. Så får man nog räkna med att allt är slut och hoppackat när man kommer i mål. Fast det blir nog inget mål. IOM att de åkt hem när man kommer... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Puttepick 1 Postad 9 Maj , 2014 Ska kolla upp om det går att få tag i en. Har själv hört ryktet om en som ligger och skräpar. Ja fy fan vilket åbäke. Jag komner fr och ned i höst och fram till våren gå utan jobb då vore det läge att pula med ett sådant objekt då jag har en varm lokal. Funderafe på att renovera en risig Magnifik Midget men fan om det inte skulle bli bättre PR för min firma å göra Strandhugg i en modefierad Buckler23'a Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 9 Maj , 2014 http://www.blur.se/2009/05/22/sveriges-fulaste-segelbat/ 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sator 25 Postad 9 Maj , 2014 Jahaja Toaen är en blurare! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Sator 25 Postad 9 Maj , 2014 Ska kolla upp om det går att få tag i en. Har själv hört ryktet om en som ligger och skräpar. Ja fy fan vilket åbäke. Jag komner fr och ned i höst och fram till våren gå utan jobb då vore det läge att pula med ett sådant objekt då jag har en varm lokal. Funderafe på att renovera en risig Magnifik Midget men fan om det inte skulle bli bättre PR för min firma å göra Strandhugg i en modefierad Buckler23'a Strandhugg AB? En Bucklern är kanske värsta strandraggar trixet? Vete fasiken.. Skulle du inte köpa en Fenix? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Puttepick 1 Postad 9 Maj , 2014 De lutar åt en Fenix men det finns plats för en Buckler med då jag funderar på att restaurera ett gammalt vrak i höst och vinter vore denna kult båt helt perfekt som terapi. Fast jag kanske behöver det samma efteråt. Man kan drabbas av Åsa Nisses Kubiska Trauma och Fulslag 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
toaen 510 Postad 10 Maj , 2014 (redigerade) Jahaja Toaen är en blurare! Nej - men en Googlare. Mötte faktiskt Peter Gustavsson och hans Blur när jag var på väg in till Björlanda Kile vi ett tillfälle. Jag såg honom, men han såg knappast mig, trotts att vi passerade varan på några meters avstånd. Troligtvis hade jag min mörkblå storfidra, och det är ju inget som en kappseglar lägger märke till. Som seglare har vi nog inte mycket gemensamt. Jag saknar fullständigt totalt tävlingsinstinkt och tycker man att Buckler 23 är den fulaste båten som finns, så blir jag lite motvalls kärring. Den är i mina ögon intressant. Hade det inte varit för att den båt jag har idag, en Fjord 28 CS, är den sista båt jag skall ha (det sa jag när jag köpte storfidran också) så skulle jag gott kunna tänka mig ha en Buckler 23. Egentligen en alldeles lagom stor båt. På tal om skönhet. Om man tycker att den båt är så ful att man hoppas att den aldrig kommer till Sverige - var katten skall då en annan ta vägen!? Redigerad 10 Maj , 2014 av toaen 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Puttepick 1 Postad 10 Maj , 2014 Skönheten ligger i betrsktsrens ögon. Buckler 23 är unik. En milstolpe värld sin plats i historien jag är kluven. Är den vacker eller bedrövligt ful. Ärligt talat så vet jag inte. På ett vis är den elegant och linje skön men på ett annat sätt är den rent av hämsk. De h är lite som en Triumph Frogeye från 1959 eller en Heinkel Troja. Jag tror att det är disignen mellan en krympt Sjörövar fartyg och Hansa Kogg som gör den till den den är. Jag är heller ingen tävlings människa till sjöss. Då jag har sånt temp i mitt liv i land så vill jag ha kontrasten av lugn och stilla framfart på sjön. Min optimala bild av mej själv som Pensionär är att sitta till rors i en klassisk skötbåt med Säffle kulan dunkande unfer bleke. Gråhårig med snuggan i käften och ha käringa i fören iklädd en Laxfärgad BH av gigantiskt firmat med en Pilsner Back på durken mellan oss. De är stress hantering och sjöliv i sin ädlaste form Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 194 Postad 10 Maj , 2014 Om du hittar en Buckler till salu är det viktigt att all originalutrusning finns med. Papegojorna kan man köpa på nätet, men lappen för ögat är det värre med, de har ofta förkommit under åren. Träbenet brukar man kunna beställa från ett snickeri, fast det kostar då en del. Lycka till, och hej å hå och en flaska med rom! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Puttepick 1 Postad 10 Maj , 2014 There She Blow. Fifteen drunks on a leaking barrel how how the salty old swedish seadog Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Puttepick 1 Postad 10 Maj , 2014 Har hittat en Buckler 24 till salu i England för £ 1,700 nen lade ett annat bud då segel saknas. I övreigt är Djonken komplett Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser