Gå till innehåll
torsdag 19 december 2024
Markangu

Windy 25 Mirage

Rekommendera Poster

Jag undrar hur många kojplatser det finns i en windy 25 Mirage och om det är en stickoj på båten. Är även intressrad av övrig fakta om båten så skriv allt du vet om windy 25 Mirage.

Mvh

Anton

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Postad (redigerade)

Två vuxna eller möjligen två vuxna och ett mindre barn, ingen stickkoj. Grym båt med ett av världens bästa skrov enligt flera tidningar. Men se den som en ren dagtursracer möjligen för enstaka övernattningar. Inget riktigt pentry utan bara ho med tryckvatten och kylbox.

Finns både med diesel och V8, men på denna båt skulle jag gå för V8 alla dagar i veckan. Rätt känsla men ändå ingen jättehög förbr. Ser att efterföljaren som har samma eller väldigt liknande skrov toppar 41 knop med V8 och drar 2l/nm, samt 1,4l i 31 knop. Liknande prestanda med i detta fall d3 220. Men i de flesta Mirage jag har sett med diesel sitter det kad44/300 som inte är lika snabbaoch snåla, samt även tyngre.

Redigerad av thundergod

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kan instämma. Windy gör väldigt, väldigt bra skrov och 25 Mirage ska ju vara gjord för riktigt höga farter. Har inte riktigt koll men borde det inte hånat göra en dubbelbädd i ruffen och en dubbelbädd i aktern på soffan?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag kan instämma. Windy gör väldigt, väldigt bra skrov och 25 Mirage ska ju vara gjord för riktigt höga farter. Har inte riktigt koll men borde det inte hånat göra en dubbelbädd i ruffen och en dubbelbädd i aktern på soffan?

Jo det blir dubbelbädd i fören samt solsäng i aktern. Vet dock inte om lösningen i aktern var standard samt om kapellösningen gör det sovbart där.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...