JonasO81 0 Postad 7 Maj , 2014 Hej! Skulle uppskatta om någon kan lägga ut en bild på var på motorn som man kopplar in slangarna från en varmvattenberedare? Det gäller en Volvo Penta D3-190 -09 Tack på förhand! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JonasO81 0 Postad 9 Maj , 2014 Hej!Har hittat detta på volvo pentas reservdels sida på nätet men undrar om den redan sitter monterad på motorn? Om den gör det vart på motorn hittar jag detta?OM det inte finns, vart skall det sitta på motorn https://www.marinepartseurope.com/sv/volvo-penta-sprangskiss-7744550-26-6748.aspx God natt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Oakleaf 1 Postad 27 Juli , 2020 Hej Jonas, tänk att du 6 år tidigare hade samma kloka fråga som jag ställer mig nu! 😉 Har en nimbus 27 nova-08. Löste du problemet med att hitta inkopplingspunkterna på D3-190 ? 🙂 / Ola Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
skippeer 429 Postad 28 Juli , 2020 (redigerade) Detta är ett exempel att många ställer frågor och ibland får de inget svar. God etikett borde vara att den som ställts inför ett problem delar med sig hur han/hon löste det så att kunskapen på MG ökar.... Låga odds att Jonas svarar Har själv ingen kunskap om D3-190 serien, om ingen annan kan hjälpa dig på MG så kolla med VP återförsäljare. Min egen erfarenhet är att de ibland saknar udda djupa kunskaper alt. engagemang. Har passat på vid båtmässor och frågat, någon dag senare har killen i montern ringt upp och berättat vilka delar jag behövde (artikelnummer på del som jag letade efter fanns på en oväntad sprängskiss och inte där jag och butikspersonalen sökte). Redigerad 28 Juli , 2020 av skippeer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Oakleaf 1 Postad 28 Juli , 2020 OK tack för respons. Ja vi får se om Jonas vaknar till liv! Är själv ny som båtägare, likt många andra detta år kan jag tänka mig. Intressant värld och kul med så många engagerade båtägare i detta forum. Ska försöka tänka på att ge tillbaka själv när jag har börjat kunna något vettigt. 🙂 /Ola 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Oakleaf 1 Postad 24 September , 2020 Vi gav upp vvb och låter varvet koppla in, men kommer kanske dra rören ut till blandarna. Ska bli gott med vv till kök o dusch 😀 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser