Gå till innehåll
måndag 10 februari 2025
TobiasLager

Seglarkurs, vilka är bäst?

Rekommendera Poster

Hej!

Jag och mina syskon gav vår kära mor en seglarkurs i födelsedagspresent. Tanken är en tre-dagars kurs i Stockholms skärgård. Jag har hittat Båtägarskolan och ABC Seglarskola som tänkbara alternativ. Har någon erfarenhet av dessa två? Har någon andra förslag? Kurser som hålls i närheten av Stockholm går bra även det!

Med vänliga hälsningar,

Tobbe

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag gav min fru en kurs med Linda Lindenau (http://tarodret.nu/), en mycket seglingskompetent kvinna. Senare gick även min dotter samma kurs. Båda var mycket nöjda.

Fördelen som jag ser är att det bara är kvinnor på kursen. Man kan ha olika uppfattning om detta, men vi killar är oftast mera gåpåiga och försöker visa att vi kan en massa som vi inte alls kan...

Tyvärr ser jag att det bara finns en plats kvar, lö 19/7 - må 21/7.

Mackey

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Om jag får komma med ett till alternativ så är det vår seglarskola - Sailstar - sailstar.se. Vi erbjuder kurser för vuxna. Dock så seglar vi bara i jollar - man lär sig snabbare men det kanske inte passar alla. 

/Tomas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej igen,

Jag tittade på tarodret.nu men som du säger är det verkligen fullt där. Jag ska maila och höra om det finns chans på restplats eller dylikt.

Att lära sig segla i jolle är helt klart det bästa sättet, dock tror jag att min mamma (60 år och lite ryggproblem) föredrar en kölbåt.

Någon annan som har förslag eller koll på båtägarskolan eller ABC?

/Tobbe

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...