callevs 0 Postad 6 Maj , 2014 Hej! Nu kommer en ny tråd om något som jag antar har diskuterats till förbannelse på detta forum. Jag har en liten Guy22. Jag gillar båten. Fantastiska innerutrymmen för den längden och pigg segling i lättar vindar. Men nu har vi två barn. Vi är inte överdrivet bekväma av oss men jag är sugen på att byta upp en storlek. Så jag kollar på dom gamla vanliga; Ballad, Scampi etc. Men när jag nu har kollat på ett antal båtar så tappar jag lusten. Det är ju ändå gamla grejer. Jag har tänkt mig betala 150-200 K. Men jag ser framför mig jobb och kostnader. Alternativet kunde vara att behålla Guy:en för dag- och helgsegling och hyra då man ska vara ute 2-3 veckor. Kanske även hyra i Kroatien etc ibland. Samtidigt bör jag lägga 40-50k på den gamla båten. Det är dags för segelbyte, ny utombordare etc. Jag vet inte vad jag frågar egentligen. Kanske nån vill kommentera detta? Tack! /Calle Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marv 1 Postad 6 Maj , 2014 Vi har två barn oxh har hyrt i många år, men köpte för 2 år sedan en egen båt. Min syn på att hyra nedan. Positivt + slipper vår och höstmek + inga oförutsedda utgifter + man kan prova litet olika båtar, beror förståss på tillgången + bekymmersfritt. Negativt - man får nöja sig med de båtar som finns att hyra - många som hyr ut är folk som inte använder båten så mycket men som inte vill skilljas från den, därav är ofta underhållet eftersatt - jag är petig med hur jag vill ha saker och på hyrbåtar får jag sällan sdom jag vill. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
callevs 0 Postad 6 Maj , 2014 Tack för svar! Ja det verkar som om det är många unkna båtar som hyrs ut. Ganska dyrt dessutom. Får man fråga vad ni köpte? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Marv 1 Postad 6 Maj , 2014 Det blev en Finngulf 33 från 90. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser