lekiset 0 Postad 5 Maj , 2014 Hej, Vi har nyligen köpt en Flipper 640 HT- Årsmodell 1989. Undrar om ngn vet vilket typ av spritkök/ gasolkök som passar att ha i denna båt ( i den lådan som är framför passagerarstolen).. Tacksam för er hjälp! Mvh Henrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 5 Maj , 2014 Wallas 800 fotogenplatta med värmelock sitter det i våran Flipper 666 under lådan framför passargerarstolen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
666D3 64 Postad 5 Maj , 2014 Glömde bilden Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lekiset 0 Postad 6 Maj , 2014 (redigerade) Hej, Tack för ert svar, min låda i Flipper 640HT ser ut enl bifogad.. Vet inte vad som kan passa där, den fälls ju ihop sen eller man stänger lådan och då lutar köket.. Mvh Henrik Glömde bilden Redigerad 6 Maj , 2014 av lekiset Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lekiset 0 Postad 6 Maj , 2014 Hej! Någon som kan hjälpa mig med detta:)? Mvh Henrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flippermannen 26 Postad 6 Maj , 2014 Hej, den enklaste lösningen kanske är ett portabelt gasolkök med en platta som laddas med 227 gr patron som ser ut som en sprayflaska. Ett sånt kök kostar en spottstyver på t.ex. Biltema. En patron brukar räcka några dagar. Du kan dessutom ta med det i land om du vill koka potatis på stranden. /Niklas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mange249 491 Postad 7 Maj , 2014 Origo 2-lågigt spritkök var nog standard och fungerar bra även idag. Kommer nog köpa ett likadant till min 640. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Flippermannen 26 Postad 7 Maj , 2014 Origo 2-lågigt spritkök var nog standard och fungerar bra även idag. Kommer nog köpa ett likadant till min 640. I vår förra båt satt det ett 2-lågigt spritkök. Efter ett tag använde vi bara det portabla gasolköket eftersom det var smidigare att tända och reglera, gav snabbare värme och man slapp hantera bränslet till spritköket. Oftast behöver man ju bara en platta. Vi gör faktiskt ofta på samma sätt i vår nuvarande båt med dieselhäll. Det går mycket snabbare att värma med det lilla portabla gasolköket. /Niklas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lekiset 0 Postad 7 Maj , 2014 Hej! Tack för bra tips med det portabla gasolköket. Var inne på deras hemsida och läste om det- ser smidigt ut! Det får det bli:) Återigen Tack! Origo 2-lågigt spritkök var nog standard och fungerar bra även idag. Kommer nog köpa ett likadant till min 640. I vår förra båt satt det ett 2-lågigt spritkök. Efter ett tag använde vi bara det portabla gasolköket eftersom det var smidigare att tända och reglera, gav snabbare värme och man slapp hantera bränslet till spritköket. Oftast behöver man ju bara en platta. Vi gör faktiskt ofta på samma sätt i vår nuvarande båt med dieselhäll. Det går mycket snabbare att värma med det lilla portabla gasolköket. /Niklas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patflemming 30 Postad 8 Maj , 2014 Dessutom sotare inte ett gasolkök lika mkt som ett spritkök. Har alltid förespråkat spritkök tidigare då jag använt dem vid en del vildmarksliv men kommer nog fortsättningsvis vara anhängare till gasolkök när det gäller båtar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser