Impreza95 0 Postad 4 Maj , 2014 (redigerade) Hejsan nu är det så att jag tänkte byta impeller på min gamla suzuki dt65 årsm -80 tror jag, och då kommer det till saken att när jag lossat växelhuset med neutralen i så fick jag bara ner det ca: 5cm kanske , då hittade jag en sprint nere i växelhuset som satt i växel pinnen/staget så tog bort den och då fick jag ner det ca: 25-30 cm inte mer så då tänkte jag att nu få det vara så satt tillbaka sprinten och skulle montera ihop den igen men då får jag inte ihop den ist blir en glipa på en par centimeter, tror att det tar i nån stans i växel pinnen men hittar inget fel... Nån som kan hjälpa mig ?? PS: Kan skruva så är inte alldeles borta men har inte hållit på så mkt med båtmotorer så när det gäller det är jag ganska grön Redigerad 4 Maj , 2014 av Impreza95 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Vinor 3 Postad 5 Maj , 2014 Vet inte hur det är på Suzuki , men andra modeller jag bytt impeller på så brukar det vara en sprint, bult man släpper på drevpinnen sen går växelhuset ner . Sen vid återmontering så gäller det träffa rätt med kylningsrören . Där tror jag du missar . Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Impreza95 0 Postad 9 Maj , 2014 Vet inte hur det är på Suzuki , men andra modeller jag bytt impeller på så brukar det vara en sprint, bult man släpper på drevpinnen sen går växelhuset ner . Sen vid återmontering så gäller det träffa rätt med kylningsrören . Där tror jag du missar Okey, kylröret är rätt får bara upp växelhuset om jag lägger i backväxeln så känns som om det tar i någonstans i växelhuset men får fan inte till det så det blir soptippen snart... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser