Gå till innehåll
onsdag 26 februari 2025
Vicke

Om någon kör på mig...

Rekommendera Poster

Min båt är försäkrad. Pelles uppmärksamhet brister och han kör på mig. Pelles båt är oförsäkrad. Menar ni att min försäkring inte täcker skador som jag och min båt utsätts för?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Wille

Precis så är det Vicke. När det har inträffat en kollision ,där det kan påvisas att motparten är vållande så skall ersättning tas från hans FB. Kan han inte lämna försäkringuppgifter så måste man stämma honom på de kostnader som behövs för reparationen. Skulle man efter ett fällande domsutslag trots detta inte kunna nå en uppgörelse så finns det bara den möjligheten att söka honom med hjälp av kronofogden. /Wille

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

...fast den biten hjälper väl ditt försäkringsbolag till med..?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Svar till din fråga blir i från oss (läs Atlantica) om du är försäkrad här. Naturligtvis kommer vi att hjälpa dig med dina skador med avdrag för vald självrisk. Därefter hjälper vi dig med den kommande regressen att försöka hämta hem skadekostnaden och din självrisk mot din motpart om denne är känd. I bland kan man bli påkörd utan att motparten gjort sig till känna. Då blir följdaktligen regleringen mellan oss och vårt avtalsvillkor. Bill-Owe J Skadereglerare Atlantica

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vill bara berömma Atlantica för att man ger sig in i diskussioner på detta forum. Bra gjort och bra reklam för bolaget. Önskar fler kunde följa efter men än så länge är ni ensamma på denna marknad.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

De e lika bra jag passar på att beröma ATLANTICA oxå på en gång....jag fick vindrutan krossad i vintras och ett mer hjälpsamt och till mötesgående försäkringsbolag har jag aldrig vart med om.....billigt och bra service ,tack för de HEJA ATLANTICA

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

njaa ..... har dem spanat i över ett år och bara 5 inlägg kan dem väl vara värda lite reklam :-O Men nu vet vi att dem finns här ibland oss så nu får man passa sej så man inte säger nåt dumt ;-)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag håller med dig, men för att vara lite allvarlig en sekund tycker jag att det är kanon att Atlantica är aktiva här på marinan och synliggör sig. Äntligen ett bolag som vill vara delaktiga och tillhands på fler sätt än enbart på det direkt ekonomiska planet. Visst kan detta kanske indirekt ge Atlantica kunder.....men vi har ju nytta av varandra här på Marinan, så det kan man ju bjuda på. Vi ska vara rädd om Bill-Owe och de andra som visar sig här, för jag vet att han (och säkert de andra med) besitter båt och motorkunskaper som få av oss kommer i närheten av! I alla fall om jag får tala för mig själv... Jag smörar? Nej, tvärtom hoppas jag på att fler f-bolag ska göra sig hörda. Vi har alla att vinna på en öppen dialog och det är den enda orsaken jag skriver detta om f-bolagen. Men Atlantica har fattat det här. Det är båtfolk som jobbar på Atlantica.....och det är kanske det som är skillnaden och svaret på varför andra bolag inte syns till här. Okay, det var mitt lilla tunga inlägg bland skämten, så nu till ordningen igen grabbar! :-D God Jul förresten every-hopa! Hälsningar: Roddarn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst baylin

hej jag fick en skada på min förra båt en Tidermankryssare den stod på vagn inne på min gård, då kom snöskottaren och såg inte bommen, stötte till den och en stötta for genom den kravell byggda mahognysidan. Inte kul men det skulle gå på min båtförsäkring fast jag inte var varken närvarande eller vållande. Enl. försägringsbolaget tas alltid skadan ut från den skadades bolag. Summasummarum då bör ju den som blir påkörd av en oförsäkrad båt få skada reglerad från sin försäkring eller ....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! Ja, men det krävs 2 saker om jag förstår det rätt: Busen ska ha en försäkring och busen måste ge sig till känna. Du hade ju tur i oturen måste jag säga. Förbalskat trist med sådana skador. Hur gick det med bommen? :-D Hälsningar: Roddarn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Smiter förövaren, eller man kan inte identifiera denna, så måste endå skadan gå som skadegörelse på min egen försäkring... Eller? :roll:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja. Då tas det från din egen försäkring. Men det är ju i och för sig bätttre än inte alls. Jag är å andra sidan ingen försäkrings-snubbe. Det är möjligt att det finns något finstilt eller annat, så Bill-Owe kanske vill svara istället. Hälnsnigar: Roddarn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja det e kanskje så att bolagen gör skillnad på om förövaren gör avsiktlig eller oavsiktlig skadogörelse :lol: :lol: :lol:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Säkerligen, men jag tror det blir dårligt med ersättning från polisen... :lol:

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej igen. Beträffande ersättning eller inte om någon skulle ha rammat er och inte gjort sig till känna. Naturligtvis kommer vi att reglera skadan med dig med avdrag för vald självrisk. Bill-Owe J Skadereglerare Atlantica

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...