Gå till innehåll
onsdag 13 november 2024
lber

VP 5,7 V8 ingen gnista

Rekommendera Poster

Hejsan Jag har en Flipper 850  m. VP Bensin V8 m insprutning (TBI). Fick läckage i ena limpan i höstas med vatten och ånga i motorrummet som följd.Efter det startar inte maskin. Nu är det så att limpor, knän, tändstift,tändkablar, rotor och fördelarlock är utbytta. Jag har även bytt ut tändspole och fördelare till begagnade men fungerande. Jag har även skiftat reläerna för insprutning och tändning, utan framgång. Men jag får ingen gnista. Vad ska jag göra??? Hjälp!

//Lasse

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Då du bytt ut diverse tänddelar så ligger säkerligen felet i någon av dessa alternativt inkoppling av dessa

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Då du bytt ut diverse tänddelar så ligger säkerligen felet i någon av dessa alternativt inkoppling av dessa

Jag har kollat alla inkopplingar, inget konstigt. Någon som har något annat tips?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Har du någon typ av dödmans grepp?

Mvh Torgny

Redigerad av Torgny-3055
  • Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hejsan  

Nej jag har inget dödmansgrepp. Dock har jag konstaterat att pickup-coilen är trasig, bytte genom att knacka ut axeln till fördelaren, lite knöligt men det gick. Sen sätter jag tillbaka fördelaren, (lyckas dock inte få till rotorn i exakt samma läge som innan demonteringen) men sen drar jag runt den med starten och det går bra en gång men sen bara klapprar startmotorn utan att gå runt. Kollar spänningen, 13v på startbatteriet, vad kan ha hänt??? 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...