lber 1 Postad 3 Maj , 2014 Hejsan Jag har en Flipper 850 m. VP Bensin V8 m insprutning (TBI). Fick läckage i ena limpan i höstas med vatten och ånga i motorrummet som följd.Efter det startar inte maskin. Nu är det så att limpor, knän, tändstift,tändkablar, rotor och fördelarlock är utbytta. Jag har även bytt ut tändspole och fördelare till begagnade men fungerande. Jag har även skiftat reläerna för insprutning och tändning, utan framgång. Men jag får ingen gnista. Vad ska jag göra??? Hjälp! //Lasse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 288 Postad 4 Maj , 2014 Då du bytt ut diverse tänddelar så ligger säkerligen felet i någon av dessa alternativt inkoppling av dessa Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lber 1 Postad 12 Maj , 2014 Då du bytt ut diverse tänddelar så ligger säkerligen felet i någon av dessa alternativt inkoppling av dessa Jag har kollat alla inkopplingar, inget konstigt. Någon som har något annat tips? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Torgny-3055 30 Postad 13 Maj , 2014 (redigerade) Har du någon typ av dödmans grepp? Mvh Torgny Redigerad 13 Maj , 2014 av Torgny-3055 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lber 1 Postad 27 Maj , 2014 Hejsan Nej jag har inget dödmansgrepp. Dock har jag konstaterat att pickup-coilen är trasig, bytte genom att knacka ut axeln till fördelaren, lite knöligt men det gick. Sen sätter jag tillbaka fördelaren, (lyckas dock inte få till rotorn i exakt samma läge som innan demonteringen) men sen drar jag runt den med starten och det går bra en gång men sen bara klapprar startmotorn utan att gå runt. Kollar spänningen, 13v på startbatteriet, vad kan ha hänt??? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser