Gå till innehåll
lördag 08 februari 2025
Micke9000

Kylslang i skölden Bravo

Rekommendera Poster

Hej

Någon som vet om man kommer åt att byta kylslangen i skölden utan att montera bort drev och bälghus?

Det gäller en mercruiser bravo sköld.

Mvh

Micke

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej

Någon som vet om man kommer åt att byta kylslangen i skölden utan att montera bort drev och bälghus?

Det gäller en mercruiser bravo sköld.

Mvh

Micke

Drevet måste bort. Men bälghuset och allt annat där kan sitta kvar. Kylslangen på Bravo sitter inte med slangklämmor utan med en invändig plastkona som man "skruvar" in i slangens ändar så att slangen sitter fast. Mycket enkelt vid bälghusänden. men problemet är att den sitter på samma sätt på insidan av skölden. Bakom motorn. Helt bedrövligt trångt på vissa båtmodeller. Ibland har jag fått demontera servocylindern och till och med limpa/knä på styrbordssidan för att komma åt.

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Okej,.. jo det verkar som om jag har någon blockering i intaget. Ska kolla detta imorgon. Är det vanligt på bravo sköldar att intaget blir blockerat av korrotion eller snäckor?

Antar att jag ser det när jag monterat bort platsanslutningen?

Mvh

Micke

Drevet måste bort. Men bälghuset och allt annat där kan sitta kvar. Kylslangen på Bravo sitter inte med slangklämmor utan med en invändig plastkona som man "skruvar" in i slangens ändar så att slangen sitter fast. Mycket enkelt vid bälghusänden. men problemet är att den sitter på samma sätt på insidan av skölden. Bakom motorn. Helt bedrövligt trångt på vissa båtmodeller. Ibland har jag fått demontera servocylindern och till och med limpa/knä på styrbordssidan för att komma åt.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Kan svara på min egen fråga.

Intaget i skölden var det igensatt med snäckor..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...