Micke9000 16 Postad 2 Maj , 2014 Hej Någon som vet om man kommer åt att byta kylslangen i skölden utan att montera bort drev och bälghus? Det gäller en mercruiser bravo sköld. Mvh Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke_Se 3 Postad 2 Maj , 2014 Hej Någon som vet om man kommer åt att byta kylslangen i skölden utan att montera bort drev och bälghus? Det gäller en mercruiser bravo sköld. Mvh Micke Drevet måste bort. Men bälghuset och allt annat där kan sitta kvar. Kylslangen på Bravo sitter inte med slangklämmor utan med en invändig plastkona som man "skruvar" in i slangens ändar så att slangen sitter fast. Mycket enkelt vid bälghusänden. men problemet är att den sitter på samma sätt på insidan av skölden. Bakom motorn. Helt bedrövligt trångt på vissa båtmodeller. Ibland har jag fått demontera servocylindern och till och med limpa/knä på styrbordssidan för att komma åt. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke9000 16 Postad 2 Maj , 2014 Okej,.. jo det verkar som om jag har någon blockering i intaget. Ska kolla detta imorgon. Är det vanligt på bravo sköldar att intaget blir blockerat av korrotion eller snäckor? Antar att jag ser det när jag monterat bort platsanslutningen? Mvh Micke Drevet måste bort. Men bälghuset och allt annat där kan sitta kvar. Kylslangen på Bravo sitter inte med slangklämmor utan med en invändig plastkona som man "skruvar" in i slangens ändar så att slangen sitter fast. Mycket enkelt vid bälghusänden. men problemet är att den sitter på samma sätt på insidan av skölden. Bakom motorn. Helt bedrövligt trångt på vissa båtmodeller. Ibland har jag fått demontera servocylindern och till och med limpa/knä på styrbordssidan för att komma åt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micke9000 16 Postad 3 Maj , 2014 Kan svara på min egen fråga. Intaget i skölden var det igensatt med snäckor.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser