ahlquist 1 Postad 1 Maj , 2014 Hej, är spekulant på en Wellcraft 2600 från 2003 med en VP 5,7L i. Är det någon som äger en eller har koll på modellen som vet vad som är värt att titta extra på innan ett köp? Var och kollade på båten idag och den verkar vara i bra skick. En sak som jag dock reagerade på var att det under fotsteget ner till ruffen, sitter en sophink där, och under sophinken så vad det något som hade med duschen att göra?? men det stod vatten där när vi kollade vilket ägaren sa var helt normalt ?? Han hade fyllt med glykol där under vintern för att det inte skulle frysa? Tacksam för snabba svar då jag tänker köpa en båt närmsta dagarna. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
patflemming 30 Postad 1 Maj , 2014 Det är inte så att du råkar bild på det hela? Det låter ju inte jätteroligt med vatten där men personligen så ser jag det som viktigare att veta kondition på motor och drev inför köp än om det ev läcker i någon pump. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 288 Postad 2 Maj , 2014 Hej, är spekulant på en Wellcraft 2600 från 2003 med en VP 5,7L i. Är det någon som äger en eller har koll på modellen som vet vad som är värt att titta extra på innan ett köp? Var och kollade på båten idag och den verkar vara i bra skick. En sak som jag dock reagerade på var att det under fotsteget ner till ruffen, sitter en sophink där, och under sophinken så vad det något som hade med duschen att göra?? men det stod vatten där när vi kollade vilket ägaren sa var helt normalt ?? Han hade fyllt med glykol där under vintern för att det inte skulle frysa? Tacksam för snabba svar då jag tänker köpa en båt närmsta dagarna. Antar att det där något var en sådan här http://www.boatstuff.se/lansbox.html Riktigt att duschvattnet går till den samt bra att dom konserverat. Många som missar dessa små detaljer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ahlquist 1 Postad 2 Maj , 2014 Capitan, det ser bekant ut. Tack för ditt svar. Vet du något mer om Wellcraft och den här modellen som jag bör känna till? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 288 Postad 2 Maj , 2014 Det är väl framförallt motorn du bör kolla upp och fuktmäta akterspegeln. Om ägaren inte kan bevisa när limpor och knän är bytta så räkna med kostnad för byte av dessa. Kontrollera eller byt direkt efter ev köp. Dom rostar sönder inuti. Inget som syns utifrån. Följden av sönderrostade limpor/knän blir att det kommer in vatten i cylindrarna och ofta totalhaveri därefter Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ahlquist 1 Postad 8 Maj , 2014 Hej, kollar igen om det är någon som har något negativt att säga om Wellcraft 2600 Martinique från 2003? Tacksam för er ärlighet då jag inte vill springa på ett dåligt köp... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
RikardE 265 Postad 8 Maj , 2014 Det viktigaste när man köper begagnad båt är skick, hur välskött den är, om tidigare ägare tagit hand om båten.. Kolla tester både svenska och amerikanska om båten så får du mer info om typen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser