Gå till innehåll
tisdag 11 februari 2025
Mackey

Första natten ombord

Rekommendera Poster

Så var första natten ombord på båten för den här säsongen nästan slut. Sjösättning om ca. tre timmar. :)

Lite konstigt känns det att det inte gungar.

Mackey

• Gilla 1

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Inget höjdarväder men förhoppningvis bygger inte snön på något mera fast det snöar bra nu

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Var natten kall? Jag själv höll på att frysa häcken av mig när vi gick från eldarna...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Så var första natten ombord på båten för den här säsongen nästan slut. Sjösättning om ca. tre timmar. :)

Lite konstigt känns det att det inte gungar.

Mackey

När jag hade båt i Stockholmsområdet hände det flera gånger att jag bodde ombord när båten stod på land och jag var uppe själv och jobbade med den. Har visserligen en dotter där som jag kunde bo hos, och som jag åkte och hälsade på på kvällarna - ibland. Men det tog bort så mycket tid på mornarna så jag tyckte det var bättre att bo ombord.

Du har väl som jag - värme ombord.  Det är nog betydligt kallare (om fingrarna) att skruva på riggen eller slå under segel, än att sova ombord.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Vädret var bra fram till 23 när det började regna på majbrasan. Senare kom snönn, men det var inte kallt. Elfläkt!

Det var lite kallt och fuktigt att sjösätta i snöblandat regn, menn allt gick bra och sedan kom ju solen också.

Nu guppar och gungar båten så skönt att jag nästan somnar. Det blir några härliga dagars segling nu hoppas jag.

Mackey

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Nu är det sista natten i säng fram till åtminstonde 28 september. Har bytt till rena sängkläder hemma så det ska bli mysigt att krypa ner när vi kommer hem från seglingen.

Har också bäddat vår koj i dag. I morgon kan man krypa ner i den efter bastubad och fredagsmys med båtgrannar :D

Redigerad av ciaraud

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tredje natten ombord närmar sig. Härligt!

Förhoppningsvis blir det många fler nätter eftersom vi planerar en tur till Bornholm.

Mackey

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Postad (redigerade)

Tredje natten ombord närmar sig. Härligt!

Förhoppningsvis blir det många fler nätter eftersom vi planerar en tur till Bornholm.

Mackey

Hur stor var förbättingsfaktorn när båten kunde röra sig i sjön?

Redigerad av toaen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...