CHEVY63 0 Postad 30 April , 2014 Hej på er !! Jag har tittat på en Matanzas 19 men det var massor att göra vid den både invändigt och utvändigt, plus att jag är väldigt osäker på drevets kondition(penta 270). Motorn va en AQ 170(B30) med 3 st förgasrare och är i renoverings behov. Båten va ganska billig så jag är sugen på att köpa den men är lite osäker ang motor/drev så jag söker ju all info som ni har om denna båt och motor/drev. Tack på förhand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CHEVY63 0 Postad 2 Maj , 2014 Jag kommer att köpa den. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jarb 78 Postad 2 Maj , 2014 Är det den på blocket så hoppas jag du prutat hårt. Har för mej Matanzorna byggdes i Småländska Bergkvara. Mer än en båt med 3 knasad Volvosexa har brunnit pga plötsligt kraftigt bränsleläckage. Vill minnas det är nåt rör eller nippel som har en förmåga att brista så se över dessa bitar. 270-dreven tror jag det fortfarande finns rätt hyfsad reservdelstillgång till, det är värre med de ännu äldre 100-dreven. Lycka till med renoveringen! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
CHEVY63 0 Postad 3 Maj , 2014 Tack, lycka kan nog behövas. Ang priset så ville han ha 18 000 men jag fick den för 10 000, men det är mycket jobb med den innan den blir klar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser