Gå till innehåll
söndag 22 september 2024
laand

Dynarbeten..........

Rekommendera Poster

Hej Jag håller just nu på med att byta tyg på båtdynorna. Det skulle nog bli extra snyggt med knappar på dynorna. Jag skulle då vilja ha samma tyg på knapparna som på själva dynorna. Förutom alla exlusiva båtdynetillverkare, var kan jag finna rostfria knappar till mitt ändamål? Mvh Laand

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Laand!! Inga svar på dina problem men jag ska själv byta dynor i min skuta. Jag har lämnat in mitt till en sömmerska som ska fixa det åt mig vet inte var hon tar det ifrån men jag kan fråga ska dit ikväll. En annan fråga Har köpt nya skumgummi kärnor 12 cm tjocka på IKEA någon som har provat att skära dessa?? Eftersom det är luft spalter i så kanske det inte går. Hoppas det löser sig ialla fall för det var en GRYM prisskillnad.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Hos Ossian, Järfälla var svaret tyvärr negativt. Mycket snabbt svarat men hänvisade till någon välsorterad syaffär. Till Slöjd-Detaljer i Skara har jag nyss mailat, inväntar deras svar. Till Riwallen, använd vass kniv med lite olja på bladet. Skummgummit smälter som smör. Mvh Laand

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Snabbt svarat även av företaget Slöjd-Detaljer men tyvärr. Samma hänvisning som Ossian, sytillbehörsaffär. Mvh Laand

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! Vi har klätt om dynor i ca. 9 år så det är bara att höra av sig om det behövs hjälp eller för en prisuppgift. Vänligen Yvonnes Sytjänst HB, Tel: 031-462447, 0702-492447, 0703-492602 Fax: 031-462456, mail: yvonnes.sytjanst@telia.com

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Farsan klädde om sina för ett par år sen. Han tog samma tyg som till dynorna och klädde knapparna med. Finns tydligen sådana som man sätter tyg på och en platta på baksidan som hålelr ihop det. Sketsnyggt blev det iaf...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

tja jag var på östersjökompaniet idag där fanns allt när det gällde båttextiler o dynor säkert såna knappar som du letar efter dom finns på st göransgatan 80, 100 m från fridhemsplan mvh patrik

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Polyetermadrass SULTAN FRYEBO 199,00 kr | | Priset avser vald färg/utförande. Prisavvikelser på varuhusen kan förekomma. IKEA family pris | | Enkel skummadrass, lämplig som extrasäng. Rullpackad - enkel att ta hem. är det en sån du menar

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst hans

Hej laand Jag har en knappmaskin. Du skickar tyg så kan fixar jag knapparna åt dej. Maiil till gack@swipnet.se Oki docki

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Tack för tipset Hans, angående knappmaskin. Jag har nog turligen en knapppmaskin på nära håll. Angående St Göransgatan 80, som ligger 100 m från Fridhemsplan får det bli ett besök i samband med Sportfiskemässan nästa weekend. Mvh Laand

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej Tack Stenson. Du var snabbare än jag. Fann bara deras adress på Gula sidorna. Ringer dem till veckan efter helgen. Tar nog även vägen förbi detta ställe i samband med Sportfiskemässan. Glad Påsk! Mvh Laand

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

praktiskt båtägande hade inredningsspecial för ett tag sedan. jag tror man kan köpa gamla nummer på deras hemsida. i det numret va det just en del om dynor osv.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Man kan använda en vanlig skumgummimadrass ifrån närmsta jysk till att ha som fyllning i båtsoffan va?
 
Hoppas på det!
 
Någon som har erfarenhet? 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag köpte nyligen en tjock, lyxig skumgummimadrass på Ikea. Det var lätt att skära till den med en vanlig brödkniv. Eftersom tyget madrassen levererades med var av bra kvalité, sydde jag bara om det och använder det som dynklädsel.

Funkar skitbra och kostade en spottstyver jämfört med vad alla marina skräddare begär...

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Har köpt skumgummi på Jysk, och ska nu klä dom med markisväv (dynorna ska ligga i sittbrunnen). Tror nog att det ska fungera.

Men - det här med knappar... Visst är det snyggt, men tänk efter hur de är att ligga på en hel natt 3.gif\

 

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...