Gå till innehåll
måndag 11 november 2024
laand

Istället för ett badkar...?

Rekommendera Poster

Hej Jag hade tänkt göra rent kapellet från jordslag med hjälp av klorin. Eftersom kapellet är ganska stort har jag insett att badkaret blir för litet. Är det nån som har förslag vad jag kan använda för själva badet, istället för ett badkar? Har kört fast. Mvh Laand

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kanske nån typ av barnpool skulle funka? PJ

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst dan

lägg ut det på garageuppfarten o duscha på de låt dra sen skura

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bygg en ram av 45x45 eller 45x70 virke. Lägg kapellet där i så att kanterna hänger utanför. Kapellet kommer inte att släppa igenom vattnet och kanterna ser till att det stannar inne... Hoppas du förstår vad jag menar...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst dan

du ska ha alj o mögeltvätt det som är till hus det gorde ja ja provade med klorin inte bra sen la ja det på garge uppfarten dränkte in o skurade med bra resultat

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jo det borde funka, i vanliga pooler med plastväggar kör man ju klor och ibland klorchock. För 249:- kan man ju kasta poolen när man är klar men jag tror dock att den klarar sig bra. PJ

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Tack för tipsen. Nu är det bara att invänta våren. Tittade just nu på ute-temp som låg på -5 grader. För kallt för utomhusarbete med vatten. Kanske kan kapellet bli tvättat till påsk eftersom vädergubbarna lovat plusgrader. Glad påsk! Mvh Laand

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Laand! Använd INTE klorin!! Den bleker och du kommer få ett fläckigt kapell när det har torkat. Du ska bara använda mild tvållösning och 30-gardigt vatten. Borsta med en mjuk borst. Upprepa behandlingen om skiten inte går bort helt första gången. Hälsningar: Roddarn

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hejsan Betr. klorin etc: Gjorde ett test för ca 1 år sedan, om ni går in på marinan.com/klotterplank/motor och söker på jordslag så kan ni läsa en hel del om detta. Tidsmässigt börjar det i februari förra året. /Thomas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hej hi husk www foran linket arda :tant

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur stort är kappellet igentligen Det ska ju bara ligga å dra i klorinet väl. Du kan ju ha det i många lager poå vartandra....

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Det är inget märkvärdigt stort, bara till en Ryds Camping. Mvh Laand

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...