laand 1 Postad 20 Mars , 2005 Hej Jag hade tänkt göra rent kapellet från jordslag med hjälp av klorin. Eftersom kapellet är ganska stort har jag insett att badkaret blir för litet. Är det nån som har förslag vad jag kan använda för själva badet, istället för ett badkar? Har kört fast. Mvh Laand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_PJ_ 1 Postad 20 Mars , 2005 Kanske nån typ av barnpool skulle funka? PJ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_PJ_ 1 Postad 20 Mars , 2005 http://www.hobbex.se/default.asp?ProductID=7213 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst dan Postad 20 Mars , 2005 lägg ut det på garageuppfarten o duscha på de låt dra sen skura Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Vicke 0 Postad 20 Mars , 2005 Bygg en ram av 45x45 eller 45x70 virke. Lägg kapellet där i så att kanterna hänger utanför. Kapellet kommer inte att släppa igenom vattnet och kanterna ser till att det stannar inne... Hoppas du förstår vad jag menar... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Vicke 0 Postad 20 Mars , 2005 Fungerar det med klorin?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst dan Postad 20 Mars , 2005 du ska ha alj o mögeltvätt det som är till hus det gorde ja ja provade med klorin inte bra sen la ja det på garge uppfarten dränkte in o skurade med bra resultat Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_PJ_ 1 Postad 20 Mars , 2005 Jo det borde funka, i vanliga pooler med plastväggar kör man ju klor och ibland klorchock. För 249:- kan man ju kasta poolen när man är klar men jag tror dock att den klarar sig bra. PJ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
laand 1 Postad 20 Mars , 2005 Hej Tack för tipsen. Nu är det bara att invänta våren. Tittade just nu på ute-temp som låg på -5 grader. För kallt för utomhusarbete med vatten. Kanske kan kapellet bli tvättat till påsk eftersom vädergubbarna lovat plusgrader. Glad påsk! Mvh Laand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roddarn 1 Postad 21 Mars , 2005 Hej Laand! Använd INTE klorin!! Den bleker och du kommer få ett fläckigt kapell när det har torkat. Du ska bara använda mild tvållösning och 30-gardigt vatten. Borsta med en mjuk borst. Upprepa behandlingen om skiten inte går bort helt första gången. Hälsningar: Roddarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ThomasS 0 Postad 21 Mars , 2005 Hejsan Betr. klorin etc: Gjorde ett test för ca 1 år sedan, om ni går in på marinan.com/klotterplank/motor och söker på jordslag så kan ni läsa en hel del om detta. Tidsmässigt börjar det i februari förra året. /Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
arda 0 Postad 21 Mars , 2005 hej hi husk www foran linket arda :tant Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thure 0 Postad 21 Mars , 2005 Hur stort är kappellet igentligen Det ska ju bara ligga å dra i klorinet väl. Du kan ju ha det i många lager poå vartandra.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
laand 1 Postad 21 Mars , 2005 Hej Det är inget märkvärdigt stort, bara till en Ryds Camping. Mvh Laand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser