Valerius_Hansson 0 Postad 29 April , 2014 Jag har en Mercruiser 7.4 V8 Bravo -92 i min båt och nu vill jag byta zinkanoderna innan den åker i vattnet.Men jag är inte hundra på om det är ett Bravo 1,2 eller 3-drev.Bifogar bild på motorspec. Kanske någon som vet, eller vet hur jag tar reda på det lättast. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
berkan 4 Postad 29 April , 2014 Bravo 3 har 2st propellrar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Valerius_Hansson 0 Postad 29 April , 2014 Ok...då återstår Bravo 1 eller Bravo 2 då.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 289 Postad 29 April , 2014 En bild på drevet hade vart bra 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
berkan 4 Postad 30 April , 2014 Hej igen Ring och fråga dessa experter! http://www.drev.se/mercruiser/bravo_123/anoder 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thomas-1 311 Postad 30 April , 2014 Finns en tjock manual om Bravodreven HÄR daterad våren -98. Kanske ger nån vägledning? 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Valerius_Hansson 0 Postad 17 Maj , 2014 En bild på drevet hade vart bra Så, här är det, smutsigt jag vet, men kan någon baserat på detta avgöra om det är ett Bravo 1 eller 2-drev? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
robert99 64 Postad 17 Maj , 2014 Gissar på ett Bravo 1 för Bravo 2 brukar har större, ja mycket större propeller när det gäller diametern. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
uvek 15 Postad 17 Maj , 2014 Gissar på ett Bravo 1 för Bravo 2 brukar har större, ja mycket större propeller när det gäller diametern. Sant men jämför man bilder på ett bravo 1 o 2 så är det mera likt ett bravo2 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Valerius_Hansson 0 Postad 18 Maj , 2014 Någon som har bilder på bravo 1 och 2 så man kan jämföra? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
uvek 15 Postad 18 Maj , 2014 Funkar inte medipad med googla så hittar du massor Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Valerius_Hansson 0 Postad 19 Maj , 2014 Tack för hjälpen, har fått svar från www.drev.se att det är ett Bravo 2. Mvh Valerius_Hansson, en riktig snedseglare :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser