mangedif 0 Postad 27 April , 2014 Hej alla! Går i tankarna om att köpa på. Vill ha en båt att fiska från samt dra vattenskidor/ring alltså lek. Har kollat på selco vilket jag tycker ser fina ut. Men vad är bra grejer. Vill ge ca 15.000kr. Gärna elstart och pålitlig motor med generator som då laddar batteriet (vid elstart). Vad säger ni erfarna? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ChristerN 2 537 Postad 27 April , 2014 Oooppss! Båt stor nog att dra (vuxen) på vattenskidor blir i min värld minst ca 5 meter lång. För att båten inte ska sladda vid kraftiga svängar från vattenskidåkaren behöver den ha ok bottenvinkel och en viss tyngd. Pålitlig motor i den storleksklassen tycker jag (personlig åsikt) är en motor men mindre än 15 år i drift. Har svårt att tro att du kan hitta den kombon under 15 papp. Sorry! Ps Välkommen till MG! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mangedif 0 Postad 27 April , 2014 Nä det är just det. Att båten kommer att dra får jag nog leva med.. Har kollat på Mercury motorer som jag blivit tipsad om. Hur är dom, lätta att hitta reservdelar till? Det är säkert 80-tals maskiner jag får för mina pengar. Finns det isåfall med elstart? Tack för välkomnander! :-) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mangedif 0 Postad 27 April , 2014 Hur är förresten volvo penta motorerna? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser