Ludde17 2 Postad 26 April , 2014 Hej. Har problem med att när jag sätter på vattenpumpen så rinner det ut vatten underifrån varmvattenberedaren. Är det läckage eller någon ventil som ska stängas? Fyller man på vatten i motorrummet genom att öppna locket till tanken? Finns ingen slang från däck som jag hittat. Går ej att tömma wastetanken med pumpen. Den låter och så men inget kommer ut när man trycker in de två knapparna i golvnivå under förarplatsen. Tacksam för svar. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ivan65 110 Postad 26 April , 2014 Att inget kommer ut när du tömmer beror troligen på att toapapper satt sig runt pumpen, bara att plocka ur pumpen o göra rent.(ett riktigt skitjobb) Men ganska enkelt, finns skruvar i ändan på pumpen som gör det enkelt. Ivan 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Capitan 289 Postad 26 April , 2014 Ta en bild på tömningspumpen. Beroende på modell så kan det bero på kass impeller, slitna anknäbbar eller som nämndes ovan annat strul tex papper som tryckts ihop 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ludde17 2 Postad 27 April , 2014 Varmvattenberedaren var spräckt sen ett tag. Något förre ägaren inte nämnde/noterat. Bara att kassera. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Minego 13 Postad 28 April , 2014 Toatanken.....första jag gör är, om det inte kommer något men pumpen går, är att pumpa toan till tanken ett flertal gånger, brukar hjälpa med trycket..samtidigt som pumpen går. istället för att skruva isär pumpen...tog min våtsug och satte munstycket för utkastet o startade.....papperen lossnade, pumpa toan samtidigt. Men...se till att inte vara vid din brygga om det nu lossnar, lite kommer alltid utanför..måste vara två när man gör det/om man gör det .Skitjobb oavsett dock!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ludde17 2 Postad 3 Maj , 2014 Wastetanken tömdes efter att jag hållt handen för utloppshålet så vakuum skapades. Då släppte skiten. 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser