Gå till innehåll
torsdag 26 december 2024
Gameburg

Nimbus 2600 -kapellbilder efterfrågas!

Rekommendera Poster

Postad (redigerade)

Halloj alla nimbus 2600-ägare!

Jag ska till att sy kapell i sommar till min nimbus 2600 -82. Tanken är att ha ett kapell med löstagbara sidor, liknande bilden nedan. Efterlyser nu detaljbilder både ut- och in-vändigt för att få inspiration hur jag bäst gör detta. Högupplösta bilder mottages tacksamt. Finns det ngn i sthlm's-området som har ett sådant kapell och kan tänkas låta mig komma och titta och ta egna bilder vore det kanon.

Har googlat en hel del, men det är ont om bra detaljerade närbilder etc. Finns det ngn som har tillgång till mallar så är det givetvis högintressant ;)

Allt av intresse!

Med vänlig hälsning

Patrik

-PS! vet att min avatar-bild är fel båt nuförtiden...

post-63716-0-24877800-1398505133.jpg

Redigerad av Gameburg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej! På Maximen så har jag en dragkedja tvärs över hela taket. Då fäller jag en del bakåt som får ligga i bakkant av akterruffen och en del framåt. Oftast fäller vi bara bakre delen, då skuggar den främre lämpligt över bordet samtidigt så som det kan solas uppe på ruffen där bak.Lösningen funkar kanonbra för oss, och finns på många maximer.

Dragkedjan går upp mellan fönstren och funkar även som den främre dragkedjan av två som blir en "dörr" in.

/ Andreas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hmm, delbart. Det vore najs, men tror det blir lite problem att få till alla dragkedjor då jag prioriterar löstagbara sidor. Tack för tipset iaf

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

hmm, delbart. Det vore najs, men tror det blir lite problem att få till alla dragkedjor då jag prioriterar löstagbara sidor. Tack för tipset iaf

Finns en i österåker som är till salu på blocket den har kapellet som jag tror att du vill ha det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...