broschan33 0 Postad 23 April , 2014 Tjenare allihopa. Tänkte bara höra vad jag behöver göra efter motorkonservering? behöver ja tömma motorn? om hur gör jag? eller kan ja lägga i den o köra så tömms de av sig själv? har en inombordare mericruiser 4,3 Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
gissla 1 Postad 23 April , 2014 (redigerade) Tjena. Har du haft miljövänlig glykol i (oftast grön) så är det väl bara tuta o köra. Kan va bra att starta på land först så du ser att den går igång. Kan ryka och gå lite ojämt i början om olja hällts/sprutats in i cylindrar. Kolla även olje nivå i drev o motor! Redigerad 23 April , 2014 av gissla Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
broschan33 0 Postad 23 April , 2014 Tjena. Har du haft miljövänlig glykol i (oftast grön) så är det väl bara tuta o köra. Kan va bra att starta på land först så du ser att den går igång. Kan ryka och gå lite ojämt i början om olja hällts/sprutats in i cylindrar. Kolla även olje nivå i drev o motor! hejsan tackar för svar. kan tyvär inte svara på de då jag lämnade in den på konservering. japp ska kolla alla nivåer innan tack för svar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mackey 4 502 Postad 24 April , 2014 Det är bäst att starta på land och då också samla upp glykolen. Mackey Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
crister1 2 Postad 24 April , 2014 En fråga på en fråga är det bra att starta båten på land med tanke på att man inte har någon kylning då och är det bra för inpelern...? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Suckan 1 Postad 24 April , 2014 En fråga på en fråga är det bra att starta båten på land med tanke på att man inte har någon kylning då och är det bra för inpelern...? Nä, det är förstås inte bra. Du måste se till att du har tillförsel av färskvatten, annars bränner du impellern tämligen omgående. Antingen genom att koppla på en slang till kylvattenintaget, eller genom att skruva loss locket till sjövattenfiltret och pytsa på med slang eller dunk. Vad som är enklast beror på hur grejorna sitter på din båt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser