hflife 0 Postad 20 Mars , 2005 Skepp o hoj alla sjöbusar Efter att ha tömt båten på 500 kilo is & 500 liter vatten kan vi äntligen börja jobba men så har vi upptäckt blöt plyfa i akterspegeln den är inte rutten men skapligt fuktig pg av sprickor längst upp vid skarven. Vad göra fick höra att man kan borra en himla massa hål & låta det torka sedan ta en spruta med nån sorts smet/ epoxi/? och sen skulle det bli bra. Men ska man helrenovera båten så ska man! funderar endå på att byta plyfan. Där behöver vi råd från någon som är bättre en vi på att byta akterspegel Mvh sjöbusen Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Floppa 0 Postad 20 Mars , 2005 Tyvärr måste det nog till en större renovering. När man fått in fukt i akterspegeln går det aldrig att få det torrt och bra igen. Förmodligen har båten också några år på nacken så ett byte är nog nödvändig. Skär bort plasten innifrån och ta ut plywood skivan. Sen plaster man en ny akterspegel med ca 10 lager grov duk och epoxy, bör bli ca 2 centimeter tjockt. Sätt inte dit någon ny plywood. Lycka till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ricky 0 Postad 20 Mars , 2005 Hör med Andreas på: www.magnum28.se Han har gjort detta förr. Lycka till. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Roddarn 1 Postad 20 Mars , 2005 Hej! 500 liter är riktigt mycket vatten! Till att börja med bör du nog helrenovera hela akterspegeln. Risken finns att du har skador även på andra ställen i båten som t.ex. skrov, durk osv även om det inte har blivit synliggjort ännu. Mitt tips är att du passar på att ta reda på det innan du ger dig på ett för stort projekt. Anlita gärna en fackman för att ta prover om du inte kan/vill göra det själv. Hälsningar: Roddarn Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micklar 0 Postad 21 Mars , 2005 Vi bytte precis förstärkningen i akterspegeln på vår båt. Vi är inga proffs, och båten är i lite mindre skala, men du kan ju ta en titt på vår hemsida. http://hem.bredband.net/micklar /Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
bar190 0 Postad 28 Mars , 2005 Akterspegeln på min Glastron är i vinter bytt på varv med livstidsgaranti. Det blev dyrt men bra som jag förstår det. Vad jag förstått så behöll de plasten på utsidan av akterspegeln och byggde upp en helt ny inifrån. Inget mek att ta lätt på tror jag, läs på ordentligt innan du ger dig på det själv. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser